Beoordeeld op 24 april 2019 via mobiele applicatie

Het hotel is klassiek-mooi, met ruime kamers. Maar het restaurant spant de kroon, zowel qua sfeer als qua keuken. Eten was subliem en de wijn super. Vriendelijke professionele bediening, een absolute aanrader dus.

Datum van verblijf: april 2019
Wendyv2060, Front Office Manager van Grand Hotel Karel V, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 29 april 2019

Beste Wivedi,

Bedankt voor deze prachtige recensie.

Allereerst willen wij u bedanken voor het delen van uw review. Wij waarderen uw mooie worden over ons hotel en de brasserie enorm. Hopelijk mogen wij u in de nabije toekomst opnieuw verwelkomen!

Graag tot ziens bij Grand Hotel Karel V!

Beoordeeld op 17 maart 2019 via mobiele applicatie

Wij hadden zogezegd een empire suite....
De bemeubeling was ver beneden pijl een 3 sterren waard maar schraal en smaakloos ook geen decoratie. De douche had een spaarkop dus met douchen waren we snel klaar. Ik had wel een regendouche verwacht. Het personeel heeft geleerd heel vriendelijk te zijn zich te pas en te onpas te excuseren, maar de essentie van een opmerking of verzoek leggen met een excuse en glimlach naast zich neer echt American style I am so sorry but I don’t care a bit. Zo hadden we kamer en tafel in het restaurant besteld , de dag voor we aankomen krijgen we een mail “ sorry maar het restaurant is overboekt we reserveren een tafeltje in de bistro “ ‘Na een telefoontje en hun excuses zou men het uiterste doen en we stonden zeker op de waitinglist. Nog eens het zelfde verhaal bij de check in. Resultaat : Verjaardag van mijn echtgenote gevierd in de bistro aan de receptie van het restaurant : “ waiting list ? Nooit van gehoord “
Zielige bedoeling !

Datum van verblijf: maart 2019
Wendyv2060, Front Office Manager van Grand Hotel Karel V, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 26 maart 2019

Beste mineera,

Bedankt voor uw oprechte recensie.

Wij streven altijd naar het leveren van de beste kwaliteit en horen het dan ook graag als wij op bepaalde punten ons product en serviceverlening kunnen verbeteren. Helaas weet ik niet precies wat er is gebeurd met de overboeking in het restaurant en het spijt mij te lezen dat u dit zo laat te horen heeft gekregen.

Mogen wij u snel weer in Utrecht verwelkomen om een 100% score te halen?

Beoordeeld op 9 maart 2019 via mobiele applicatie

Prachtig hotel met mooie tuinen en zo in het centrum!
De kamers zijn erg mooi, en ruim.
Fijn zwembad en sauna. Keurig personeel, vriendelijke en correcte service. Het ontbijt was ook erg goed en bijzonder uitgebreid. Werkelijk niets op aan te merken!

Datum van verblijf: maart 2019
Wendyv2060, Front Office Manager van Grand Hotel Karel V, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 12 maart 2019

Beste leonic932,

Bedankt voor deze prachtige recensie.

Wat fijn dat het zwembad, de sauna en vooral het personeel zo goed door u beoordeeld worden. Wij zullen de complimenten ook doorgeven aan de medewerkers van het ontbijt.

Graag tot ziens bij Grand Hotel Karel V!

Beoordeeld op 16 februari 2019 via mobiele applicatie

De service was buitengewoon goed. Had m’n portemonnee vergeten, maar omdat ik al mijn gegevens al had achtergelaten bij de boeking, was dat gelukkig geen probleem. Kon zelfs nog wat cash opnemen. Dat was heel fijn! Ook reserveerde ze meteen een tafeltje in de Brasserie voor mij.
De kamer was ruim en klassiek ingericht. Bed sliep goed, veel kussens, een vrij smal dekbed, maar grote badkamer en een groot apart toilet. Het had allemaal de grandeur die ik had verwacht te zullen vinden.
Er werd een goed ontbijt tussen 6.30 en 9.30 geserveerd. Er waren ook mogelijkheden om deze op je kamer te nuttigen en om een mee te nemen voor onderweg.
Je moet voor de slaapkamers wel naar een ander gebouw. Maar een aardige spraakzame jongeman, die veel wist te vertellen over de geschiedenis van het hotel, bracht mij tot in mijn kamer.
Het eten in de Brasserie vond ik te hoog willen grijpen en tevens de plank misslaan. Kan toeval zijn maar de drie gerechtjes die ik had uitgekozen waren niet prettig bereid, gesneden en uitgeserveerd. Ik had gekozen voor de bavette uit het vijf gangen menu. De hele kleine stukjes vlees waren niet op de draad gesneden en daardoor erg taai en bijna niet weg te kauwen. Ook de pastinaak die erop zat was erg taai, vezelig en veel te hard. Het truffelpastagerechtje zat in een braadzakje op een diep bord dat ze voor mijn neus openmaakte. Zat erg weinig truffel (smaak) in, wel heel veel taaie kaas die overigens erg overheerste. En om alles zo uit dat zakje te schrapen, was al met al niet erg aantrekkelijk. De serveerster schrok blijkbaar van deze opmerking, ze wist zich daarna meteen geen houding meer te geven. Ze gaf alleen een wat brabbelige uitleg over de inhoud van het zakje.
Al behoorlijk vroeg werden ergens buiten werkzaamheden uitgevoerd. Maar volgens mij kwam dat van de straat.
De parkeerkaart was gratis en parkeren voor de deur.

Datum van verblijf: februari 2019
Reistype: Reisde alleen
Wendyv2060, Front Office Manager van Grand Hotel Karel V, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 20 februari 2019

Beste Flossie235,

Bedankt voor het schrijven van deze uitgebreide recensie.

Wat goed om te lezen dat u heeft genoten het ontbijt en de faciliteiten van de kamer. Als u dan een hotel boekt is het uiteraard belangrijk dat u een goede nachtrust heeft, dus ik ben blij dat het bed goed is bevallen.

Wat vervelend dat uw diner in de bistro niet naar verwachting was, ik zal dit oppakken met onze Bistro Manager om te zorgen dat de kwaliteit in de toekomst gegarandeerd blijft en van een goed niveau.

De werkzaamheden buiten zijn vanwege de komt van de Singel voor het hotel. Nu ligt er nog een grote hoeveelheid zand maar dit is op een plek waar straks weer bootjes kunnen varen.

We hopen jullie snel weer te mogen verwelkomen!

Beoordeeld op 15 februari 2019

Allereerst de locatie: uitstekend. Vlak bij de binnenstad. In luttele minuten te bereiken, dus alles op loopafstand.

De kamer die wij hadden was geweldig. Ruime slaapkamer met zitje en 2 gerieflijke stoelen en een soort bureau, ook weer met stoelen. Grote badkamer met zowel bad en douch. WC separaat.

Goede bedden.

We hadden wel wat opmerkingen. Zo waren de gebruikte kopjes de volgende dag niet altijd schoon. De koffiecups werden niet altijd aangevuld. Kleine dingetjes, maar zeker wat betreft de kopjes (gebeurde een aantal maal), dat kan natuurlijk niet.

Het weer was een aantal dagen zonnig en droog, maar ook een aantal dagen nat. Met de slechte dagen is het dan vervelend als je, zoals wij, in een bijgebouw zit. Je moet dan door de regen naar de ontbijtzaal, bar of receptie. Overigens staan er overal bij de buitendeuren paraplu's.

Wij hebben volop gebruik gemaakt van het zwembad(je), de jacuzzi, de sauna en de Turkse douche. Dat is dan wel een groot voordeel.

Het ontbijt is uitstekend, maar dat mag dan wel voor de forse prijs.

Al met al een prima verblijf gehad. Wel een forse prijs, maar met een beetje geluk niet heel veel duurder dan andere goede, 4 **, hotels in de omgeving. Maar, je moet dan wel geluk hebben met een aanbieding.

Voor ons volgende verblijf in Utrecht zullen we toch eerst checken hoe de prijs dan is, want als die acceptabel is, dan komen heeft dit hotel toch onze voorkeur.

Datum van verblijf: februari 2019

Beste wimmieboy,

Allereerst willen wij u bedanken voor de uitgebreide review die u heeft geschreven over uw verblijf.

Het is zeer leuk om te lezen dat u gebruik heeft gemaakt van alle faciliteiten in onze wellness, dit is inderdaad inbegrepen bij een verblijf bij Grand Hotel Karel V. De wellness faciliteiten zijn tot 23:00 uur geopend.

Helaas lees ik ook dat u een aantal ongemakken heeft ervaren, wat niet had mogen gebeuren. De feedback over de gebruikte kopjes heb ik opgepakt met onze Housekeeping Manager en zij controleren dit nu zeker extra.

Wij hopen u nogmaals te mogen ontvangen. Voor de beste prijs kunt u altijd op onze eigen website bezoeken of contact opnemen met onze collega's van de afdeling reserveringen.

Graag tot ziens!