“Stads gevoel”

Keukens: Europees
Dineropties: Na sluitingstijd, Ontbijt, Reserveringen
Dineropties: Na sluitingstijd, Ontbijt, Reserveringen
1 juni 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Heerlijk terras, goede bediening en goed eten. Prijs kwaliteit is goed. Niets op aan te merken. Ervaar het zelf midden in een bruisende stadsomgeving.

8 mei 2018 beoordeeld

In Het Mooie Witte Vrouwen gelegen restaurant met flink terras dat op maandag 7 Mei rond 1230 zo goed als vol bezet was, nog net een tafel voor twee met een vlotte en zeer attente bediening in de vorm van een jonge dame die er duidelijk zin in had en horeca ervaring heeft, vermoed ik.
Op verzoek werd er keurig rekening gehouden met de beperkte tijd die wij hadden, en die afspraak werd waar gemaakt, aan mij kant verscheen een meer dat uitstekende Buurten Sandwich met goed brood, zo goed zelfs dat ik de jongedame vroeg welke bakker dit bakt, ze heeft het verklapt maar in de haast ben in dat vergeten, ga nog wel eens vragen, de gepocheerde eieren aan de andere kant van de tafel getuigden van een vak keuken, niet iedere kok heeft dit in zijn vingers, hulde.

O ja voor Ik het vergeet, gezien de Mei vakantie, veel jonge kinderen op het terras die met prima gedrag en aanstekelijk vermaak in en rond het speel huisje huppelden.

15 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Men pretendeert kindvriendelijk te zijn en op gezinnen te zijn gericht (zie uitgebreide speelhoek), maar blijkt dit niet te zijn. Terwijl ik met mijn gezin op een zondag in een praktisch leeg restaurant zitten te borrelen worden wij verzocht om buiten te gaan zitten met onze 4 kinderen omdat andere mensen last van ons zouden hebben. Terwijl de kinderen gewoon zitten te spelen. Verder zaten er 2 tafels met bejaarden. Blijkbaar de doelgroep! Wij komen er idg niet meer, onze omzet brengen we naar een plek waar we wel welkom zijn als gezin.

Buurten, Eigenaar van Buurten, reageerde op deze beoordelingGereageerd 23 april 2018

Beste Nelis1979,
Wij hadden uw beoordeling al verwacht. Zoals altijd heeft ook dit verhaal twee kanten. Hierbij de onze;
Buurten is een buurtrestaurant waar iedereen uit de buurt even welkom is. Kinderen en volwassenen.
Onze medewerkster stelde u en uw partner voor om met het gezin buiten op het terras plaats te nemen omdat geluid daar minder hinder veroorzaakt dan binnen. Dat vroeg zij niet zomaar, twee van uw kinderen waren al zo'n 30 minuten aan het schreeuwen. Zodanig dat andere gasten dat als overlast ervaarde. Uw lezing dat "de kinderen gewoon zaten te spelen" herkennen wij in ieder geval voor twee van uw kinderen niet.
Doordat het op deze dag mooi weer was, zaten de meeste van onze gasten buiten op het terras en was het inderdaad niet druk binnen in het restaurant. Dat neemt niet weg dat andere gasten, van welke leeftijd dan ook, minder recht hebben op een fijne middag bij Buurten. Overigens vergeet u te vermelden dat onze medewerkster als tegemoetkoming nog wel zo vriendelijk was om u een bittergarnituur van het huis aan te bieden. Daarnaast vonden wij het niet zo sympathiek dat, door één van u, de kinderen aangemoedigd werden om bij het verlaten van het pand "nog eens extra lekker hard te krijsen".
In de 7 jaar dat Buurten bestaat hebben wij al heelveel gezinnen over de vloer gehad. Dat gaat bijna altijd goed en heel gezellig, maar natuurlijk niet altijd vlekkeloos. Daarom hanteren wij al enige jaren de volgende stelregel die leesbaar is op onze voorgevel en in de kinderkamer:
"Buurten doe je met je buren, vrienden of familie. Ook kinderen zijn meer dan welkom, want Buurten is hartstikke kindvriendelijk. Dat is overigens iets anders dan een kinderrrestaurant. Als jong en oud een klein beetje rekening met elkaar houden, voelt iedereen zich even welkom!"
U bent met uw gezin nog van harte welkom bij Buurten , maar wellicht is het voor ons beide inderdaad beter als u bij een van onze collega's op bezoek gaat. Wij zullen namelijk in een vergelijkbare situatie hetzelfde handelen.

26 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Afgelopen zaterdag met de familie even naar Buurten gegaan voor een snelle hap. Het blijft een feestje om hier te komen, het is net de huiskamer waar je je zeer op je gemak voelt. De daghap is vaak een perfecte keuze!

13 januari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Op de valreep op zaterdag voor 6 man gereserveerd. Vriendelijk personeel, maar duurde meer dan 1.5 uur voor dat het hoofdgerecht geserveerd werd terwijl het halve restaurant leeg was. Entrecote was goed klaar gemaakt maar wat taai en kleine portie voor de 21 euro. Diamant haas smaakte beter en was goedkoper, qua hoeveelheid gelijk. Wellicht een idee iets anders in de stad te zoeken, tenzij je last minute komt en nog goed wilt kunnen parkeren.

Reizigers die Buurten bekeken, bekeken ook

Utrecht, Utrecht Province

In Buurten geweest? Deel je ervaringen!