“Gruwelijk onorigineel”

Sanju Ramen
Bestel online
Geclassificeerd als nr. 271 van 840 Restaurants in Utrecht
30 september 2018 beoordeeld

Houd je van instant noodles en heb je nog nooit een echte kom ramen geproefd? Dan zit je goed bij Sanju. Ben je een fijnproever die weet hoe ramen horen te smaken, die bijvoorbeeld ook in Japan ramen heeft gegeten? Verspil dan je tijd en geld niet aan Sanju.

- Noodles zijn niet zelfgemaakt, maar instant
- Soep is niets van wat het zou moeten zijn
- Het vlees is oke, maar wel dik gesneden
- Het ei was goed
- Alle andere troep die in de bowl zitten horen er niet thuis

45 euro voor 2 kommen ramen en vier drankjes... zwaar overpriced.

Datum van bezoek: september 2018
JeroenGilde, Eigenaar van Sanju Ramen, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 3 oktober 2018

Hi Sterre,

Jammer dat de ramen niet in de smaak zijn gevallen. Echter beschrijf je zelf een fijnproever te zijn maar dit betwijfel ik.

De noodles die wij serveren zijn vers en absoluut niet instant. Het feit dat jij het verschil tussen instant en verse noodles niet proeft maakt de kritiek die je geeft irrelevant. Onze ramen wordt gemaakt door een viertal Japanse koks met een ervaren Japanse ramen chef. We maken onze producten allemaal in huis en hiervoor gebruiken wij Japanse grondstoffen. Onze ramen worden gemaakt zoals in Japan volgens dezelfde technieken. Veel meer Japans gaat ons niet lukken. Ik denk dan ook dat je niet genoeg ramen hebt geproefd om te herkennen dat Sanju authentieke ramen serveert.

We betreuren dat je je kritiek niet hebt durven geven in de zaak, want dan hadden we dit graag uitgelegd.

8 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Vriendelijke ontvangst. Snel geholpen. De keuze is wat beperkt. Het zag er goed uit. De smaak van de kip was flauw. De eende ramen waren prima. Het geheel is erg betaalbaar.

Datum van bezoek: augustus 2018
28 juli 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij hebben hier lekker gegeten. Heel vriendelijk personeel en heel goede service. Wij komen hier zeker terug!

Datum van bezoek: juli 2018
29 juni 2018 beoordeeld

De sfeer was OK.
De service was OK.
De noodles waren ongekend slecht.
De noodles in de kom ramen leek op de noodles uit een pak instant noodles. Niet alleen kwa textuur en smaak, maar ook kwa uiterlijk. Wat ik hiermee bedoel is dat de noodles de kenmerkende krullen had die je ook ziet in de pakken instant noodles.

Bij mijn bestelling "extra noodles" kreeg ik mijn extra portie noodles in een aparte kom geleverd. Dit kale kommetje noodles (geen soep, geen groenten, niets) was overduidelijk lang in de magnetron opgewarmd omdat de kom kokend heet was en de noodles zo uitgedroogd en taai waren als hard rubber.

Door deze ervaring kan ik dan ook niet anders dan anderen aanbevelen hier vooral geen ramen te bestellen. In Amsterdam zijn er veel restaurants met betere (en goedkopere) ramen.

Datum van bezoek: juni 2018
JeroenGilde, Eigenaar van Sanju Ramen, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 5 juli 2018

Hi Mithras,

Jammer dat je niet lekker hebt gegeten. Zonde dat de noodles je niet in de smaak zijn gevallen. We hopen dat de bouillon, ei, chashu, tare en andere toppings je wel hebben gesmaakt.

Echter moeten er wel een paar kanttekeningen worden gemaakt bij je verhaal.

De noodles worden vers gemaakt en altijd vers gekookt. De style noodles zoals jij hebt gegeten zijn Sapporo style noodles. Deze hebben de krullende stijl speciaal voor het eten van ramen met Miso, die dikker en steviger is dan andere soorten noodles. Dit moet echter niet worden verward met de instant noodles zoals jij die beschrijft.

De kommen komen heet uit de keuken omdat dit standaard gebeurt in een ramen restaurant. Om de soep kokend heet op tafel te krijgen worden alle lege kommen van tevoren opgewarmd. We hebben dan ook geen magnetron bij Sanju.

Wat misschien wel het meest jammer is dat dit probleem zo opgelost had kunnen worden. We hadden in een minuut een nieuwe portie noodles op tafel kunnen hebben.

28 juni 2018 beoordeeld

Leuk restaurant voor een goede kom Ramen noodles. Ik weet te weinig van ramen om dit wel of niet authentiek te noemen. Ik weet wel dat deze ontzettend lekker zijn. Zeker een aanrader! De bediening is ook super vriendelijk en attent.

Datum van bezoek: juni 2018

Reizigers die Sanju Ramen bekeken, bekeken ook

Utrecht, Utrecht Province

In Sanju Ramen geweest? Deel je ervaringen!