“Geweldig!!!”
Beoordeling van Kounosuke

Kounosuke
Geclassificeerd als nr. 150 van 832 Restaurants in Utrecht
4 juli 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Gezellig restaurantje met heerlijke Japanse gerechten.
Ze zijn hier gespecialiseerd in Don; een rijstgerecht met als keuze verschillende toppings.
Ook de matcha ijs is zeer aan te bevelen!!!

Datum van bezoek: juli 2018

2 juli 2018 beoordeeld

Op aangeven van onze dochter maar eens bij dit restaurant gaan eten. Van te voren het menu op de website bekeken. Een verademing in het aanbod van Japanse restaurants, eens wat anders.

Het aanbod van dit restaurant is gebouwd rond de don, een kom rijst aangevuld met diverse toppings en een bouillon. Er is keuze uit 5 verschillende dons. Tevens is er keuze uit verschillende voorgerechten, warm en koud. Het aanbod aan desserts is beperkt tot 2.

We hebben genoten van het eten en de vriendelijke atmosfeer. De eigenaresse (Japans) is gekleed in een kimono (of is het een yukata?). Het restaurant is klein, maar dat houdt het tenminste leuk.

Ik kom hier graag nog eens terug.

Datum van bezoek: mei 2018
1 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Dit x was er een laatste plek. Yes!
Eerst bij de deur, tocht kou ! toen lekker naar een hoge tafel aan de bar verhuist.
Vriendelijke japanse dames.
Sake !!! diverse typen en we mochten proeven met goede uitleg.
Leuke sfeer snelle bediening
Beperkte kaart.
Hoofd gerechten (Don)zijn allemaal gebaseerd op een rijst kom met topping.
Lekkere starters en bijgerechtjes.
Alles ok
Niet super spannend.
Prima
Enjoy

Datum van bezoek: maart 2018
31 januari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Met mn zoon eens getest hoe dit restaurant t doet. Eens een keer geen sushi maar het concept rondom ‘don’ / rijstbowl gecreeerd. En ik als low-carbs-eater, wilde zien wat er dan nog overblijft.
Nou, meer dan genoeg! Mn zoon heeft de don met soja gemarineerd rundvlees in 1x naar binnen geschoven. Dat was lekker dus. Dit wordt een van onze vaste stekkies!

Datum van bezoek: januari 2018
24 januari 2018 beoordeeld

Vriendelijke bediening, gezellige sfeer. Yasaigyoza en sashimi als voorgerecht waren eenvoudig en lekker, maar wat was hoofdgerecht saai!! Ik had de Kaisen donburi. Een kom rijst met daarop een ruime hoeveelheid rauwe vis zonder marinade, zonder saus, 1 shisoblaadje en nog 3 'toppings' waarvan je echt maar een héél klein beetje krijgt. Geen groente, geen salade, het menu biedt ook geen bijgerechten om in die behoefte te voorzien. Misschien wel authentiek Japans, maar geen volwaardige maaltijd, geen diner. Jammer, de recensies waren zo enthousiast, ik had me erop verheugd, maar ging teleurgesteld naar huis.

Datum van bezoek: januari 2018

Reizigers die Kounosuke bekeken, bekeken ook

Utrecht, Utrecht Province

In Kounosuke geweest? Deel je ervaringen!