“Eenvoudig maar door echte japanse mensen.”
Beoordeling van Kounosuke

Kounosuke
Geclassificeerd als nr. 151 van 826 Restaurants in Utrecht
1 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Dit x was er een laatste plek. Yes!
Eerst bij de deur, tocht kou ! toen lekker naar een hoge tafel aan de bar verhuist.
Vriendelijke japanse dames.
Sake !!! diverse typen en we mochten proeven met goede uitleg.
Leuke sfeer snelle bediening
Beperkte kaart.
Hoofd gerechten (Don)zijn allemaal gebaseerd op een rijst kom met topping.
Lekkere starters en bijgerechtjes.
Alles ok
Niet super spannend.
Prima
Enjoy

Datum van bezoek: maart 2018

31 januari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Met mn zoon eens getest hoe dit restaurant t doet. Eens een keer geen sushi maar het concept rondom ‘don’ / rijstbowl gecreeerd. En ik als low-carbs-eater, wilde zien wat er dan nog overblijft.
Nou, meer dan genoeg! Mn zoon heeft de don met soja gemarineerd rundvlees in 1x naar binnen geschoven. Dat was lekker dus. Dit wordt een van onze vaste stekkies!

Datum van bezoek: januari 2018
24 januari 2018 beoordeeld

Vriendelijke bediening, gezellige sfeer. Yasaigyoza en sashimi als voorgerecht waren eenvoudig en lekker, maar wat was hoofdgerecht saai!! Ik had de Kaisen donburi. Een kom rijst met daarop een ruime hoeveelheid rauwe vis zonder marinade, zonder saus, 1 shisoblaadje en nog 3 'toppings' waarvan je echt maar een héél klein beetje krijgt. Geen groente, geen salade, het menu biedt ook geen bijgerechten om in die behoefte te voorzien. Misschien wel authentiek Japans, maar geen volwaardige maaltijd, geen diner. Jammer, de recensies waren zo enthousiast, ik had me erop verheugd, maar ging teleurgesteld naar huis.

Datum van bezoek: januari 2018
29 december 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening en gezellige sfeer. Aan te bevelen om als voorgerecht Takoyaki (gefrituurde balletjes met octopus) te proeven. Kom hier zeker nog eens terug.

Datum van bezoek: december 2017
25 november 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Bij ontvangst in Don Dining Kounosuke worden we hartelijk welkom geheten door de gastvrouw in kimono. Het diner bestaat uit koude en warme voorgerechten die je met elkaar deelt. De hoofdgerechten zijn Don-gerechten. In een grote kom wordt rijst geserveerd met daarop diverse toppings van bijvoorbeeld vis of vlees. Daarnaast krijg je de keuze voor drie extra toppings om je eten nog meer smaak te geven. En je krijgt een bouillon. Deze gebruik je om het laatste beetje rijst op te eten. Een mooie manier om op drie verschillende wijzen van één gerecht te genieten.
De Sake-wijnen zijn overheerlijk. Vergeet de slappe smakeloze sake van de all-you-can-eat tenten. Hier krijg je echt waar voor geld.
Al met al een aanwinst voor Utrecht en ruime omgeving.
Oh ja, reserveren is een must.

Datum van bezoek: november 2017

Reizigers die Kounosuke bekeken, bekeken ook

Utrecht, Utrecht Province

In Kounosuke geweest? Deel je ervaringen!