“Unieke locatie en heerlijke lunch”
Beoordeling van De Generaal

De Generaal
Geclassificeerd als nr. 4 van 32 Restaurants in Baarn
Dineropties: Ontbijt, Na sluitingstijd, Reserveringen
Dineropties: Ontbijt, Na sluitingstijd, Reserveringen
31 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Tijdens onze fietstocht door de bosrijke omgeving van Lage Vuursche belandden we bij dit restaurant. Het is gesitueerd in een uniek en fraai monumentaal gebouw, n.l. het voormalige treinstation van Baarn dat gebouwd is in 1870 en jarenlang als zodanig dienst heeft gedaan.
We hebben er buiten op het terras onder de vroegere prachtige perronsoverkapping geluncht met als gerecht een heerlijke carpaccio en een dito glas wijn. Het personeel was vriendelijk en correct. We werden er ondanks de drukte vrij vlot geholpen.
De enige negatieve opmerking is wat mij betreft dat het er behoorlijk duur is.

MickVeldh, Eigenaar van De Generaal, reageerde op deze beoordelingGereageerd 1 juni 2018

Beste Ben,

Dank voor je recensie. Fijn te horen dat je het naar je zin hebt gehad. Jammer dat je onze gerechten behoorlijk duur vindt, wij proberen juist niet al te duur te zijn en toch een behoorlijke kwaliteit te leveren.
Binnenkort gaat onze nieuwe kaart in. Kom nog eens langs om te kijken hoe die je, ook qua prijsstelling, bevalt.

Hartelijke groet,

De Generaal

26 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Onlangs weer eens gegeten op het terras bij De Generaal. Bediening is vlot en vriendelijk. De kaart is uitgebreid met simpele tot meer uitgebreide gerechten op de seizoenskaart . Er is zelfs een drie gangen diner voor iets van 15 euro. We bestelden á la carte . Het eten is goed zonder opsmuk . Extra bakje frites wordt niet in rekening gebracht . Dit zogenaamde naservies zie je bijna niet meer. Al met al tevreden over de kwaliteit van het eten, de vriendelijke bediening en de prima locatie.

MickVeldh, Eigenaar van De Generaal, reageerde op deze beoordelingGereageerd 27 mei 2018

De Generaal salueert voor u als dank voor dit fijne bericht. Hartelijk dank en graag tot ziens

24 mei 2018 beoordeeld

Omdat het prachtig weer was, was het restaurant binnen geheel verlaten en zat iedereen heerlijk te genieten op het terras.
De bediening was prima en het eten echt heerlijk. Wij hadden gekozen voor het voordeelmenu en daar hadden we geen spijt van! We komen zeker terug.

MickVeldh, Eigenaar van De Generaal, reageerde op deze beoordelingGereageerd 25 mei 2018

Wat fijn te horen, het is al lekker weer - maar nu schijnt de zon helemaal voor De Generaal. De Generaal

21 mei 2018 beoordeeld

Het restaurant is gevestigd in het oude station van Baarn. Alle vertrekken zijn ingericht als restaurant tot en met de wachtkamer van Koningin Wilhelmina toe.
Een bijzonder restaurant, informeel en zeer goed te eten. Veelzijdige kaart.
Zowel voor lunch als diner. Alleen een kop koffie? Alles kan. Zowel binnen als buiten.
Snelle en vriendelijke service.
Een mooi rustpunt tijdens of na een fietstocht of wandeling door de Baarnse bossen.
Ik kom er graag en per enige regelmaat. Reserveren is aan te raden, het is een geliefd restaurant.

13 april 2018 beoordeeld

Binnen heerst er een heerlijk huiskamergevoel. De verschillende formaten van tafels en de verschillende ruimtes en niveaus dragen bij aan dit gevoel.
Hoewel we er zijn om 17:15 was ik blij dat ik gereserveerd had – dit populaire restaurant raakte steeds voller terwijl we er zaten.
Een glas voortreffelijke Chardonnay (€4,50) en een heerlijke groene thee (Twinings) (€2) vormen de vloeibare omlijsting voor de hoofdgerechten die in verrassend rap tempo op tafel verschenen: we nemen beiden de ‘vegetarische kipsaté’ (€16,75) met bijlagen (friet en rauwkostsalade).
De service is vriendelijk, correct en stipt.
Dit is een restaurant waar we graag terugkomen! (Ik weet nu dat ik voortaan de friet ‘zonder kruiden’ bestel.)
Eén groot voordeel van deze locatie: veel én gratis parkeren.

MickVeldh, Eigenaar van De Generaal, reageerde op deze beoordelingGereageerd 17 april 2018

Hartelijk dank voor dit fijne bericht. Heel graag tot ziens! De Generaal

Reizigers die De Generaal bekeken, bekeken ook

Baarn, Utrecht Province

In De Generaal geweest? Deel je ervaringen!