Hoogtepunten uit beoordelingen
Heerlijk terras in de schaduw van ruissende bomen

Beoordeeld op 7 augustus 2019

dgoedh
Amsterdam, Nederland
Lees alle 9 beoordelingen

Beoordeeld op 7 augustus 2019

Bijzondere tuin met zeldzame bomen en planten Lange geleden aangelegd. De glazen plantenkas is indrukwekkend. Vriendelijke mensen en onthaaste sfeer.
Je kan er ook met je laptopje gaan zitten werken of vergaderen.

Datum van activiteit: juli 2019
Beoordeeld op 16 september 2018

Er is een mooi gebouw met veel glas, waar ze over een half jaar een Escape Room van gaan maken (de Winter tuin). De tuin bevat wel bijzondere bomen en planten waar je van kan genieten. Een paar mooie kastanje bomen en wat ornamenten. Leuk om even door heen te lopen bij een bezoek aan Baarn. Je kan in de wijk parkeren.

Datum van activiteit: september 2018
Beoordeeld op 20 december 2016 via mobiele applicatie

Het Cantonspark ken ik al jaren. Ik ben er praktisch opgegroeid, dus ik en zwaar bevooroordeeld. Het is een prachtig park elk seizoen van het jaar. Heerlijk om even met de familie een wandeling te maken en een frisse neus te halen.

Datum van activiteit: december 2016
Beoordeeld op 9 augustus 2016

Het cantonspark was ooit een prachtige botanische tuin met kassen vol mooi planten.
Nu is het park nog steeds mooi om bv te picknicken of een mooie wandeling te maken.

Datum van activiteit: juli 2016
Beoordeeld op 11 juli 2016

Ik vind het Cantonspark een mooi historisch park van 3,5 hectare met een bijzondere geschiedenis.
Tot 1902 was het onderdeel van landgoed Schoonoort en August Janssen (1865-1918) liet er een serre bouwen in 1914 om zijn collectie tropische gewassen uit voormalig Nederlands Indie te behuizen.Ook kocht hij op een veiling in 1915 de natuurstenen collonade.Later was het onderdeel van de Botanische tuinen Utrecht maar toen de moderne kassen bij de Uithof klaar waren verhuisden de tropische gewassen daarheen.Nu zorgen de gemeente Baarn en en stichting met vrijwilligers voor de overgebleven collectie winterharde bomen en heesters die in de volle grond staan. Gratis entree 8-20.00.

Datum van activiteit: juli 2016