“Heerlijk gegeten al duurde het wat lang allemaal”
Beoordeling van Merlot

Merlot
Geclassificeerd als nr. 7 van 438 Restaurants in Amersfoort
Prijsklasse: € 30 - € 100
Geschikt voor: Romantisch
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
21 maart 2024 beoordeeld

We werden vriendelijk verwelkomd en keken uit naar ons vijfgangenmenu.. Er werd goed rekening gehouden met onze dieetwensen.

We kregen vooraf drie mooie amuses en lekker brood. Ook alcoholvrije wijn is tegenwoordig in het assortiment.

Alle vijf gangen waren klein maar fijn. Prima combinaties die ons qua smaak wel konden bekoren.

De service was in het begin ook uitstekend, maar in de loop van de avond liepen de wachttijden tussen de gangen erg hoog op. Veertig minuten tussen het laatste voorgerecht en het hoofdgerecht en vijftig minuten tussen hoofdgerecht en nagerecht was naar ons idee echt te lang.

Kortom: heel lekker gegeten, in beginsel een uitstekende service, maar het lange wachten wierp toch een smet op de avond.

Datum van bezoek: maart 2024
    • Sfeer

19 januari 2024 beoordeeld

Het eten bij dit restaurant is echt geweldig. Dat is zeker 5 sterren waard.
Maar 1 van de gastvrouwen (oudere vrouw die met accent praat) heeft ons echt onwaardig behandeld. Voor ons gevoel werden we regelmatig door haar genegeerd (mogelijk omdat we geen wijn dronken??) Op het einde van de avond er wat van gezegd, na bijna 30 minuten wachten op de rekening. Vervolgens ging weer de aandacht uit naar de tafels om ons heen en niet naar ons. Echt schandalig en super onprofessioneel. Jammer dat we daardoor een slecht gevoel hieraan over hebben gehouden.

Datum van bezoek: januari 2024
    • Sfeer
11 december 2023 beoordeeld via mobiele applicatie

Met 4 personen hebben we een 5 gangen Merlot arrangement besteld.
De ontvangst was vriendelijk en de gereserveerde tafel stond op een mooie plaats in het restaurant.
De gastvrouw en tevens sommelier was informatief.
De gepresenteerde oesters en champagne waren van goede kwaliteit en een goed begin van het diner.
De amuses werden origineel gepresenteerd en met gebalanceerde smaken.
Alle verdere gangen waren zeer smakelijk en mooi op de borden gepresenteerd.
Een fijne smaakbeleving. Ook de bijbehorende wijnen waren goed op de gerechten afgestemd.
Het personeel was goed opgeleid en informatief.
Tot zover behoorlijk hoog niveau.
Nu komt het storende deel.
De wachttijden tussen de gangen waren irritant lang.
Het lijkt erop dat dezelfde gangen bij alle tafels op hetzelfde moment werden gepresenteerd.Het gevolg was dat iemand met 5 gangen langer moet wachten dan iemand met 6 of 7 gangen. Wij zijn veel gewend maar zoiets hebben wij nog nooit meegemaakt. Zeer irritant en wat dat betreft een domper. Zo wordt iemand die zoals wij het volledige bedrag betalen het slachtoffer van mensen die met een voucher tegen een gereduceerd komen eten. Een ander punt wat mij irriteerde was dat de eigenaar bij betaling van het niet geringe bedrag niet de moeite nam om te vragen of alles naar genoegen was verlopen. Een dedain wat niet bij een restaurant van deze klasse hoort. Een advies aan de eigenaar is ook dat enige aandacht aan zijn kleding niet overbodig is terwijl dat toch voor het overige personeel in orde was.
Ondanks het uitstekende eten waren de door mij beschreven bemerkingen een domper en behoeven aandacht op organisatorisch gebied.

Datum van bezoek: december 2023
8 december 2023 beoordeeld

Heerlijk gegeten via social deal, zodat het een beetje betaalbaar is , bestelde rode wijn en er werd een fles gepresenteerd zonder de prijs te noemen , na 9 glazen stond er 99 op de bon dus 11 euro een glas , beetje jammer omdat later op de site er genoeg veel voordeliger wijnen stonden , dus toch nog duur etentje achteraf, wel heerlijk gegeten

Datum van bezoek: november 2023
22 oktober 2023 beoordeeld via mobiele applicatie

Merlot, onregelmatig daar gegeten. Behoort tot de top 3 in Amersfoort. We kozen ditmaal voor het 8 gangen menu. En dan val je in deze ene na andere verbazing. En een lekkere verbazing. We hadden vooraf de drie hapjes genomen waarbij ik de Spaanse ham het lekkerst vond.

Voorafgaand kreeg je 3 amuses.

En daarna werd in een zeer relaxed tempo de 8 gangen opgediend. Vraag me niet om het na te vertellen, niet te doen. Maar de verwen en smaakpapillen hebben een drukke avond. Kortom een heerlijke avond gehad bij Merlot.  en mijn mede tafelgenoten genoten van heerlijke wijn

Datum van bezoek: oktober 2023

Reizigers die Merlot bekeken, bekeken ook

Amersfoort, Utrecht Province

In Merlot geweest? Deel je ervaringen!