“Fantastische groenten gerechten met verrassende wijnen!”
Beoordeling van Bloemendaeltje

Geclassificeerd als nr. 9 van 437 Restaurants in Amersfoort
Keukens: Belgisch, Nederlands
Wijk: Coninckstraat
3 weken geleden beoordeeld

Wat een heerlijke avond hebben wij gehad! Fijne ontvangst, fijn zitten en een duidelijk menu. Wij hadden het 5 gangen all-in menu met bob-wijnarrangement. De wijn-spijs combi was voortreffelijk! Het eten heel verrassend en mooi in balans. Zeker voor herhaling vatbaar!

Datum van bezoek: mei 2024

2 mei 2024 beoordeeld

Ik dronk een biertje voor het restaurant op de zoele avond in afwachting van de komst van mijn zonen die hun auto moesten parkeren. Ik rij graag op dit soort dagen mee met één van de jongens. Kan ik met een gerust hart wat drinken.
Er wordt in principe vegan gekookt. Voor barbaren zoals ik was er in het voorgerecht kreeft verwerkt en in het hoofdgerecht vlees. Mijn verwachtingen waren niet hooggespannen, maar werden ver overtroffen. Hier wordt vegan-koken verheven tot fine-art. Je zou de kok dan ook geen ambachtsman mogen noemen maar een kunstenaar. Ik moet een restaurant uitzoeken voor woensdag 5 juni. Het zal niet meevallen om “het Bloemenfdaeltje” te evenaren of te overtreffen.

Datum van bezoek: mei 2024
13 maart 2024 beoordeeld

Gastvrije ontvangst. Duidelijke uitleg over menu-mogelijkheden. We kiezen voor een 4-gangenmenu met begeleidend wijn-arrangement. Heerlijk gerechten telkens met uitgebreide toelichting op het gerecht uiteraard en ook de bijpassende wijn. Ook in dit restaurant weet men ons heerlijke vegetarische gerechten voor te schotelen.
Redelijk prijzig wellicht maar zeker waard!

Datum van bezoek: maart 2024
26 januari 2024 beoordeeld

Ik ben geen voedselcriticus en ik ben ook niet van plan om te uitgebreid te schrijven, maar ik voel dat dit restaurant een paar lovende woorden verdient. Gisteren bezochten we het restaurant Bloemendaaletje en al bij binnenkomst werden we verwelkomd door een positieve sfeer. Het team was zeer beleefd, professioneel en snel. De plaats had een zeer aangename sfeer, er klonk prettige muziek en ik moet zeggen dat ik zelden zo'n precieze netheid tegenkom. We kozen allebei voor het 4-gangen vegetarische menu. Ik dronk geen wijn, wat ik nu een beetje betreur. Ik moet zeggen dat ze van het eerste tot het laatste gerecht prachtige gerechten serveerden. Ik ben nog nooit zulke interessante smaakcombinaties tegengekomen, zo harmonieus samengevoegd. Ik moet zeggen dat hun koks echte kunstenaars zijn; de presentatie is inventief, creatief, prachtig gekleurd en uniek. Het dessert was echt iets bijzonders. We voelden ons echt op ons gemak, alleen haastten we ons weg vanwege parkeerproblemen toen we klaar waren, maar ik zou graag langer zijn gebleven. Gisterenavond behoort tot een van mijn beste eetervaringen; maximale lof aan het hele team, ga zo door. Ik raad het iedereen aan!

Datum van bezoek: januari 2024
20 oktober 2023 beoordeeld

In een woord: fantastisch. Een aanwinst voor Amersfoort, goede ambiance, mooi eten, heerlijk wijnen.

Datum van bezoek: oktober 2023
    • Sfeer

Reizigers die Bloemendaeltje bekeken, bekeken ook

Amersfoort, Utrecht Province

In Bloemendaeltje geweest? Deel je ervaringen!