Beoordeeld op 12 september 2018

Op zoek naar eens wat 'anders', kwam ik uit bij Logement de Gaaper, waar we wel eens hadden geluncht tijdens een bezoek aan Amersfoort. Het hotel is vrij basic, in elk geval de 1p-kamer, en is een beetje een trappendoolhof, zoals logisch bij zo'n gebouw op zo'n locatie. Inrichting van de kamer had wat gezelliger gekund - er hing niets aan de muur, bijvoorbeeld - en wat frisser, het leek wat te zijn vastgeroest in de jaren 80 (ook de badkamer). Tv was wel flatscreen, maar de ontvangst was slecht en de zenders lagen wat door elkaar. Wifi-ontvangst was ook matig. Wat ik miste waren koffielepeltjes bij de waterkoker en koffie/melk/suikersticks... Receptie is tot 8 uur 's avonds open (daarna te bellen). Ietwat gehorig, maar er worden oordopjes verstrekt. Uitzicht op het Hof was wel mooi! Fijn ontbeten en hartelijke ontvangst!

Kamertip: Zware koffers of ter been, vraag dan een kamer op een lage verdieping.
Datum van verblijf: september 2018
  • Reistype: Reisde voor zaken
Beoordeeld op 9 september 2018

Slecht geslapen ondanks prima bedden.
klein, plafond op 205 cm, Douchen in de badkuip, douche op 175cm.
Aan een luidruchtig plein, accoustische isolatie is matig, ventilatie slecht en het raam open is geen optie.
Waardeloze nacht gehad.

Kamertip: In ieder geval niet aan de voorzijde.
Datum van verblijf: september 2018
Beoordeeld op 3 juni 2018

Wij, een groep techneuten, hadden geruime tijd geleden al geboekt i.v.m. een door ons georganiseerde vergadering. Deze werd overigens niet hier gehouden maar in een nabij gelegen locatie. Wij werden buitengewoon vriendelijk ontvangen door de beide dames. Lekker casual zonder poespas. Logement de Gaaper ligt op een toplocatie midden in het centrum aan een horecaplein. Voor sommigen kán dat vervelend zijn a.g.v. de mogelijke geluidsoverlast. De kamers aan de voorzijde kunnen daar zeker gevoelig voor zijn maar ik heb er geen last van gehad. De standaard geleverde oordopjes heb ik niet gebruikt en heb perfect geslapen in een nette complete van airco voorziene eenpersoonskamer. Goed bed, koffie en thee voorziening, koelkastje, telefoon en een eenvoudige TV. Dat laatste is absoluut onbelangrijk. De badkamer is netjes en groot genoeg. Prima heetwatervoorziening. Verder compleet en ook shampo doucheschuim etc.
Het ontbijt was heerlijk. Perfect ambachtelijk gebakken bruin brood en voldoende beleg. Een roerei op verzoek en voldoende koffie, thee of jus. Ook hier weer de spontane vriendelijke behandeling. Je voelt je gelijk thuis. Dus graag weer.

Kamertip: Kamers aan de achterzijde zijn minder gevoelig voor geluidsoverlast.
Datum van verblijf: juni 2018
Beoordeeld op 20 maart 2018

We waren hier voor een lunch. Leuke tent, in een oude apotheek. Vriendelijk personeel, goede ontvangst. Er was alleen bietensoep, dus geen keus. De bietensoep was maar matig, weinig smaak met slierten peterselie. Broodjes eenvoudig maar prima.

Datum van verblijf: maart 2018
Beoordeeld op 7 maart 2018 via mobiele applicatie

Geweldige locatie, zeer vriendelijk personeel. Kamer is goed, minpunten: beetje schimmel in douche, erg laag ik (1.63m) kan hand plat op plafond leggen waardoor het iets benauwd over komt, mijn man kan niet goed onder de douche staan omdat deze in bad is. Erg gehorig, maar er liggen oordopjes klaar. Niet geschikt als je slecht ter been bent want er zijn nogal wat trappen. Pluspunten: midden in centrum, ze geven korting op uitrij kaart parkeer garage. Geweldig oud gebouw met historie. Ligt aan marktplein naast carillon. Zeker een aanrader. Amersfoort is een schitterende stad.

Datum van verblijf: maart 2018