“Heerlijk gegeten, fantastische bediening”
Beoordeling van Blok's restaurant

Blok's restaurant
Geclassificeerd als nr. 1 van 277 Restaurants in Amersfoort
13 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Fantastische bediening, heerlijke smaken en mooie wijnen erbij.
Met 10 personen was de keuken niet het probleem maar het interieur. Lange bank tegen de muur is niet handig - maar onvermijdelijk.
Een aanrader met een * in het centrum van Amersfoort.

13 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Gisterenavond mijn moeder getrakteerd op een 7-gangen diner bij dit sterrenrestaurant. Het was een avondvullend programma met heerlijk eten en leuke bediening. De wijnen sloten uitstekend aan bij de verrassende gerechten. Het was echt een TOP avond.

31 juli 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Een avond uit bij Bloks. Nooit geweest en op basis van recensies zou het een mooie avond moeten worden. Ontvangst prettig en alert. Inrichting van de zaak is mooi en rustgevend. Akoestiek is prima dus gesprek samen met je tafelgenoot is geen probleem. Amuses heerlijk en verrassende smaak sensaties. We kozen voor het 6 gangen Bloks menu. In het eerste gerechten zaten mosselen. Geen enkel probleem toen we melden dat een van ons beiden allergisch was voor mosselen. Het gekozen wijn arrangement werd natuurlijk aangepast. Heel attent.
De gerechten waren ook een plaatje voor het oog maar meer dan zeker voor de smaakpapillen. De langoustine in mijn gerecht was enigszins bitter. Restantje darmkanaal? Of een van de ingrediënten? Chef kon het zich niet voorstellen dat er iets mis was. Als mooi gebaar kreeg ik het gerecht in 'losse onderdelen' nog een keer. Bijzonder en heel keurig opgelost!

Kortom een gave avond in een restaurant dat oog heeft voor de gasten.

30 juli 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Onlangs voor het eerst bij Bloks gegeten. Een mooi pand in een gezellig Amersfoorts straatje. Aan de buitenkant heeft het een klassieke uitstraling maar eenmaal binnen waan je je in een warme moderne omgeving. Vanuit alle kanten van het restaurant heb je zicht op de keuken, die vanavond door 3 mannen word gerund. De bediening is eveneens 3 "man" sterk. Twee mannen en de gastvrouw (eigenaresse).

We zijn vroeg en mogen plaats nemen op een plek naar keuze. Onze drankjes worden opgenomen en het duurt niet lang of de gastvrouw komt met de menukaart. "Ik laat u nu vast kijken want de keuken zit me te pushen dat ik er wat gas achter moet zetten. Iedereen komt op dezelfde tijd binnen" Vreemde opmerking vonden wij. We komen hier immers voor een gezellig en ontspannen culinair avondje uit! Dan moet je OF geen reserveringen meer aannemen OF ervoor zorgen dat je de gast stuurt in hun aankomst tijd.

De omschreven gerechten op de kaart zien er stuk voor stuk lekker en vernieuwend uit. En dus kiezen we voor een aantal a la carte gerechten. We worden verwend met een amuse van brood. De vulling bestaat uit een citrusachtige vulling en smaakt dus heel fris. De volgende amuse word gebracht. Een kommetje met rode biet en geitenkaas. En een mini tortilla.

Brood volgt en vervolgens komen onze voorgerechten op tafel. Alle gerechtjes ogen smakelijk en zijn mooi opgemaakt. Wat wel jammer was is dat ik een haar in m'n voorgerecht had zitten. Nu ben ik er niet vies van dus het heeft de eetlust niet beïnvloed maar dit hoort niet zo te zijn!

Wat opvalt is dat bijna alle gerechten citrus bevatten en frisheid op zijn tijd is lekker maar niet in vrijwel elk gerecht.

De gerechtjes waren goed op smaak, de borden mooi opgemaakt maar wij hebben ons wel giga aan de gastvrouw geërgerd. Elke keer als ze bij onze tafel kwam was ze erg arrogant en het viel ons op dat ze met geen enkele tafel een gesprek voerde. We voelde echt een afstand en dat vonden we erg jammer. Ook bij het ophalen van onze borden werd er nooit wat gevraagd of gezegd. Ook niet toen we ruime tijd niets meer te drinken hadden en we graag nog wat wilde bestellen. Daar moesten we echt aandacht voor vragen.

We zijn al bij verscheidene sterrenzaken geweest en vinden dat Bloks lekker eten serveert maar dat een ster gebaseerd moet zijn op het totaal plaatje. Op het ontvangst, het eten, de sfeer, de service en het afscheid. Bij het afscheid zijn we zelf maar naar de kassa gelopen en toen we weg wilde werden we door een collega aangesproken van u moet nog betalen he? Ehm nee dat hebben we bij uw collega al gedaan. Al met al vonden wij het dus erg tegenvallen. We zullen niet snel een tweede bezoek inplannen!

12 juli 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Met 7 vrienden gingen wij hier uit eten om het een en ander te vieren. We hadden gereserveerd voor half 7 en werden hartelijk ontvangen met een glas bubbels. We besloten allemaal voor het 7 gangen menu van de chef, uitgebreid met een kaasplankje en een bijpassend wijnarrangement.

Het eten is fantastisch, we hebben heel veel nieuwe smaakcombinaties voorgeschoteld gekregen waarbij de hoofdmoot toch wel vis was. De opmaak was subliem met oog voor detail en het allerfijnste was dat het geheel geen moment stijf aanvoelde.

De bediening was erg attent en hield ons constant in de gaten zonder daarbij vervelend of te aanwezig te zijn. We hadden geen moment het gevoel ons gesprek te moeten onderbreken als ze langskwamen. De bediening bleek goed in het peilen van onze groep en speelde daar ook af en toe leuk op in. De rekening viel ons uiteindelijk nog mee en na een laatste afzakkertje was het rond half 12 toch echt tijd om naar huis te gaan.

Reizigers die Blok's restaurant bekeken, bekeken ook

Amersfoort, Utrecht Province

In Blok's restaurant geweest? Deel je ervaringen!