“Unieke belevenis”
Beoordeling van De Librije

De Librije
Geclassificeerd als nr. 1 van 225 Restaurants in Zwolle
Keukens: Belgisch, Frans, Nederlands
Geschikt voor: Romantisch, Zakelijke bijeenkomsten, Lokale keuken, Speciale gelegenheden
Dineropties: Na sluitingstijd, Diner, Lunch, Reserveringen
2 juni 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Vanaf het moment dat je komt aanrijden bij het Librije hotel word je verwend, ontzorgd en in de watten gelegd. Er stond al personeel buiten te wachten. Bagage wordt uit de auto gehaald en naar de kamer gebracht, auto wordt weggereden. Meteen een aantal amuses en wijn, dat begon goed. 'S avonds in het restaurant start de belevenis in aparte ruimte met bubbels, waarna de keuken het ene na het andere heerlijke gerecht op tafel tovert. Wat een smaken! De sommelier schenkt perfect bijpassende wijnen. Een grote brigade personeel houdt alles in de gaten en onder controle. Heerlijke ambiance en een rondleiding door de keuken maakte de belevenis helemaal af. Prachtige kamers waarin niets ontbrak, voor een heerlijke overnachting. De volgende ochtend met dezelfde toewijding en kwaliteit werd het ontbijt geserveerd. Genoten!

Datum van bezoek: juni 2019
2  Bedank Jeroen en Moniq... K

14 mei 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Dit stond reeds lang op mijn to do lijstje. Geschenk voor onze huwelijksverjaardag van mijn ventje, waarvoor dank. Ik hoef hier
eigenlijk niets over te berichten dan lof, lof en nog eens lof. Elk personeelslid is hartelijk spontaan als je hen benaderd met hartelijkheid Je dit altijd terug. Onze kamer top, de lounge top, het diner top , de gastheer en gastvrouw meer dan top, want zij hebben deze eettempel opgebouwd tot wat hij nu is. Een mijlpaal in de kookkunst en de gastvrijheid. Alle drankjes alle gerechten waren af en overheerlijk perfect gewoon. S’morgens na een goede nachtrust ook genoten van een over heerlijk ontbijt , wij gingen naar huis met één voornemen hier komen we met veel plezier terug met grote dankbaarheid voor alles

Datum van bezoek: mei 2018
10 mei 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

De verwachtingen waren hoog gespannen voor deze avond, maar deze zijn volledig waar gemaakt! De culinaire ontdekkingsreis hebben we met groot genot beleefd. Van A-tot-Z word je op een prettige ontspannen manier door het team van De Librije van gang naar gang geloodst. Dit zijn uiteraard mooie, originele en buitengewoon smaakvolle gerechten. Verfijnde smaaksensaties, welke perfect zijn gebalanceerd hebben de revue gepasseerd.
De avond was werkelijk een fantastische ervaring!

Datum van bezoek: mei 2019
10 mei 2019 beoordeeld

Een super ervaring. Kunst op je bord. Het ontbreekt je bij de Librije aan niets. Alles klopt.
Wij hebben hier op zaterdagavond 4 mei genoten van een prachtig diner.
Wel 1 jaar van te voren reserveren!

Datum van bezoek: mei 2019
26 april 2019 beoordeeld

Exact 1 jaar op voorhand - tot op de dag - stuurden we de mail.

Dat was de enige manier om met 6 personen binnen te geraken op een zaterdagavond. Aangezien we ons zo'n 300km moesten verplaatsen voor dit restaurant was een overnachting noodzakelijk, dus namen we het Librije-arrangement. En dit rok onze ervaring uit naar een belevenis van 21u lang...

Zwolle was die dag al een belevenis op zich met het prachtige weer. Fantastisch om dit gezellige centrum te verkennen. De Librije zelf is gevestigd in de oude vrouwengevangenis. Een statig gebouw in een rustige omgeving waar je ruimte genoeg hebt om je auto te plaatsen. Deze wordt weggeparkeerd en vandaaruit begint het...

Het begon met een leuk drankje en snack in de ontvangstruimte. Toen we wat later tegen 18u30 terugkwamen werden we naar de lounge geleid waar meer hapjes op ons af kwamen, samen met je aperitief naar keuze. Dan verplaatsten we ons naar de binnenplaats, die nu volledig overdekt is met glas. Wat een schitterende omgeving om te dineren...een tempel is het.

Zowel in de lounge als in het restaurant geeft het interieur je de indruk ergens in een bos verzeild te zijn geraakt. Ook het tafelkleed en de meeste borden lijken dit verhaal te willen staven.

Een aangename verrassing was het dat Jonnie en Thérèse Boer allebei in de zaak waren en ook effectief een actieve rol speelden. Jonnie bracht ons een rits amuses, ingekaderd door de herinnering aan zijn grootvader, de zoetwatervisser. De mondvermaakjes deden de man eer...

Wat volgde was een nauwkeurig uiteengezette voedselpartituur, gesterkt door wijn en champagne. Bekende klassiekers zoals de "(Ha)ring", het "Eitje kaviaar" en de "Kus van Thérèse" passeerden de revue. Een ijskar deed de ronde, een fenomenaal trio van desserts blies ons wederom van onze stoel en uiteindelijk mochten we even een kijkje nemen in de beroemde keuken.

Daarna werden we naar de lounge geleid om de avond af te sluiten met wat snoepjes en een digestief. Maar ook in de kamer wachtte ons nog een verrassing...Librije's "waterlelie" in chocolade en het "stekkie" voor het slapengaan (eetbare joint) kwamen er ook nog eens bij.

En 's ochtends ging het maar door...heerlijk brood, vlees, kaas en indrukwekkende bereidingen van ei maakten ons duidelijk dat het allemaal geen droom was geweest. We kregen mini-bigmac's om helemaal wakker te worden en Librije's "banaan" om opnieuw verstomd te staan van het hoge niveau van deze zaak.

Kort daarop vertrokken we huiswaarts, maar niet voor we nog een laatste verrassing vonden in onze auto...een verfrissend drankje om de rit te overleven. Werkelijk aan alles is gedacht.

Absoluut niets is voor verbetering vatbaar in De Librije. Dit is gastronomie van het allerhoogste niveau.

Datum van bezoek: april 2019

Reizigers die De Librije bekeken, bekeken ook

In De Librije geweest? Deel je ervaringen!