Hoogtepunten uit beoordelingen
Hoog

Net als de Peperbus ... wat een hoogte. Mooie glasramen, ongelooflijk hoe hoog deze zijn ! Kaarsje ... meer lezen

Beoordeeld op 9 mei 2019
Aprilviske
Stabroek, België
Bont maar mooi

Deze katholieke kerk doet zeer druk aan bij binnenkomst. Maar dat konden we wel hebben na de kale ... meer lezen

Beoordeeld op 16 augustus 2018
WillemB56
Volendam, The Netherlands
Lees alle 16 beoordelingen

Beoordeeld op 7 maart 2018 via mobiele applicatie

De eerste keer dat ik hier binnen was.
Mooie kerk met geweldige akoestiek , er was net een organist aan het repeteren, heerlijk zitten luisteren.

Datum van activiteit: maart 2018
Beoordeeld op 17 september 2017

De Basiliek van Onze Lieve Vrouw Ten Hemelopneming Zwolle is vaak gratis van binnen te bekijken.Omdat het 19de eeuwse interieur zo dominant is zijn de Middeleeuwse details pas na wat moeite zichtbaar.Bij de entree kreeg ik een lijstje met uitleg over de schilderijen en beelden en naast veel 19de eeuwse Rooms Katholieke kunst waren er een paar oudere werken.Tussen 1580-1810 was het gebouw niet als kerk in gebruik en toen vanaf 1810 het Rooms Katholieke geloof in Nederland weer werd toegestaan werd er gespaard voor de renovatie van 1875.
De beroemde toren ernaast de "Peperbus" dateert van het jaar 1540

Datum van activiteit: september 2017
Beoordeeld op 10 september 2017

Dit is de tweede vermelding op Trip Advisor voor hetzelfde bouwwerk. In principe open voor het publiek, maar niet op zondag.

Datum van activiteit: september 2017
Beoordeeld op 17 augustus 2017 via mobiele applicatie

Mooie basiliek die zeker bezocht moet worden door de geïnteresseerde. Bijzonder lichte basiliek die erg mooi is gebleven.

Datum van activiteit: augustus 2017
Beoordeeld op 15 augustus 2017

Het is even een klim maar eenmaal boven is het uitzicht over Zwolle en omgeving fantastisch. Je kan bijna de hele provincie zien. Ook is het heel leuk om het middeleeuwse stratenplan van Zwolle te zien.

Datum van activiteit: augustus 2017