Via een reisorganisatie hebben wij een rondreis fietsen rond het IJsselmeer geboekt. De fietsen , alle hotels en bagage vervoer zijn in het vooruit geboekt, onder andere 1 nacht in olde smidse. Door verdrietige familieomstandigheden waren wij genoodzaakt de fietsen in te leveren en de auto op te halen. Onze reisorganisatie kon de reeds geboekte hotels niet meer annuleren, bovendien gaven deze overnachtingen ons de gelegenheid om in de nabijheid van onze familie te zijn, en hen te bezoeken. Dus is expliciet afgesproken dat de hotelovernachtingen zouden doorgaan.
Tot onze verbijstering en boosheid echter heeft deze hotelbaas onze geboekte kamer opnieuw verkocht. Toen toen wij na een condoleance bezoek en een uur rijden om 9 uur aankwamen bij het hotel zei hij doodleuk dat er geen kamer was, hadden we maar moeten bellen dat we later kwamen. Hij zei, dat we er om 18.00 uur hadden moeten, dat we er om 20.30 nog niet waren en dat 10 minuten geleden iemand zich had gemeld die een kamer nodig had. Tja, ik ben ondernemer, zei hij.
Even voor de duidelijkheid: 1) de kamer was geboekt en betaald, 2) in geen enkel ander hotel van de tocht was een “meldingsplicht “, 3) in heel Friesland en omstreken was dit jaar geen kamer onbenut. Pro forma heeft nog twee of drie andere hotels gebeld. Vervolgens zei hij doodleuk: “ik kan niets voor jullie doen”. En stonden wij op straat. Wij zijn naar hotel 125 km verderop moeten rijden, kwamen om 24.00 uur aan, dit alles in onze omstandigheden.
“Tja, ik ben ondernemer” zei hij. Alsof dat het recht geeft om dezelfde kamer twee keer te verkopen.
Advies: niet boeken bij deze “ondernemer”, je kunt niet van hem op aan .