Hoogtepunten uit beoordelingen
Stadsbezoek

Dit museum hoort bij een stadsbezoek. Je leert hier de geschiedenis van de stad. Helaas wordt ... meer lezen

Beoordeeld op 31 maart 2019
119marijkeb
Oisterwijk, Nederland
via mobiele applicatie
Een pracht gebouw aan het einde ( of begin) van de Brink.

Een prachtig gebouw waar vroeger, in deze Hanzestad, de waren werden gewogen. Er achter is het ... meer lezen

Beoordeeld op 26 november 2018
treesvanriet
Naarden, Nederland
Lees alle 31 beoordelingen

Beoordeeld op 4 september 2018 via mobiele applicatie

Wat een historie nog te vinden zo midden in deze prachtige stad. De oude waag pronkt prominent op de brink. Prachtig vormgegeven in een onmiskenbare waag opbouw zoals elders in het land ook te vinden. Zeker een bezoekje waard.

Datum van activiteit: september 2018
Beoordeeld op 9 augustus 2018

Mooi oud en historisch gebouw, maar niet groot en dus weinig ruimte e.e.a tentoon te stellen. Omdat Deventer een stad is waar mijn voorvaderen gewoond hebben, heb ik me er te veel van voorgesteld. Ben wel vaker in kleine musea geweest en was dan vaak heel aangenaam verrast wat men toonde.

Datum van activiteit: juli 2018
Beoordeeld op 20 mei 2018

Er was een tentoonstelling of expositie over de Bussink ontbijtkoek. Erg verhelderend en leuk.Het geheel is over 3 etages verspreid. Neem zo'n audioapparaat mee. Leuke informatie.

Beoordeeld op 16 mei 2018 via mobiele applicatie

Een leuke tentoonstelling over de geschiedenis van de wereldberoemde Deventer Bussink koek. Deze tentoonstelling beslaat 2 etages en een winkeltje. Museum de Waag is echt een pareltje in Deventer.

Beoordeeld op 13 mei 2018 via mobiele applicatie

Een mooi pand, mooi gerestaureerd. Het museum binnen over Deventer koek was verbazend simpel. Wat meer informatie over de stad, de bevolking, de arbeiders of de eigenaren zou hier op zijn plaats zijn. Nu vooral plaatjes van verpakkingen.