Hoogtepunten uit beoordelingen
Geschiedenis van het Nederlands uurwerk

Beoordeeld op 10 augustus 2017
Sandra S
Amsterdam, Nederland
Voor de klokkenliefhebber een feest, maar wel erg duur!

Beoordeeld op 19 juni 2017

Meer info
vanaf US$ 11,24
Meer info
Beoordeeld op 14 november 2018

Van dit museum had ik meer verwacht. wat weet ik ook niet zo goed, maar het was vooral kleiner dan gedacht. Het was maar goed dat het in onze Zaanse Kaart zat!

Datum van activiteit: november 2018
Beoordeeld op 10 augustus 2017

Hoe vaak ben ik niet voorbij het Museum Zaanse Tijd gelopen? Te vaak. Het werd eens tijd om er een keer naar binnen te gaan. Met een museumkaart is de toegang gratis. Het museum is een klein museum waarin je van alles te weten komt over klokken.

De eerste mechanische uurwerken zijn een mustsee! Een minpunt: een restauratie zou het museum goed doen.

Bij twee betalende volwassenen krijgen kinderen gratis toegang.

Datum van activiteit: september 2016
Beoordeeld op 19 juni 2017

Ik heb er een uurtje doorgebracht, en ik vond het zeer de moeite waard! Als je vanaf de brug komt, is het meteen het eerste pandje aan de linkerhand. Grote collectie oude klokken in een historisch mooi pandje! Let op de zonnewijzer vóór het pand: als je geluk hebt en de zon schijnt, kan je prima de werking ervan zien! De eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik er niet binnen was gegaan als de museumjaarkaart er niet geldig was geweest! Want 10 euro voor een betrekkelijk klein museum vind ik veel te duur! Zonder deze idiote prijs hzou het museum 5 sterren hebben gekregen!

Datum van activiteit: juni 2017
Beoordeeld op 12 augustus 2016

Dit is een wat ik noem een een onderwerp museum en je moet echt iets hebben met het onderwerp in dit geval uurwerken hebben. Gelukkig is de museumjaarkaart hier geldig en daarom raad ik iedereen aan met die kaart om dit museum te bezoeken.
De rondleiding is goed verzorgt maar volgens mij niet geschikt voor mensen onder de 12 jaar..
Een tip nog zorg dat je er niet om 12:00 uur bent wat dat wordt je gek van al het geluid.

Datum van activiteit: juli 2016
Beoordeeld op 26 juli 2016

Het kleine Zaanse huisje staat vol met klokken;veel vergulde Franse empire klokken maar ook klokken van rond 1900.Voor de klokken liefhebber waarschijnlijk een eldorado ;ik ontdekte hier dat ik niet zoveel met klokken heb.Het terras heeft een mooi uitzicht op het Honig Breedhuis museum aan de overkant van de Zaan.

Datum van activiteit: juli 2016