Aanbevolen ervaringen in en in de buurt van Zaandam
vanaf US$ 66,27
vanaf US$ 32,57
vanaf US$ 42,12
vanaf US$ 30,33
Beoordeeld op 8 september 2019

Leuk klein houten huisje in een huis eromheen gebouwd waar tsaar Peter verbleef tijdens zijn bezoek aan Holland.

Datum van activiteit: september 2019
Beoordeeld op 23 juli 2019

Ik woon hier nog niet zo lang in de buurt, en op zoek naar een leuke activiteit voor een regenachtige middag kwam ik het Czaar Peterhuisje tegen. We kregen een rondleiding van een zeer enthousiaste dame, erg interessant! Het huisje zelf heb je vrij snel bekeken, dit is dus een prima activiteit als je een uurtje over hebt in Zaandam of als je toch al in het centrum bent.

Datum van activiteit: juli 2019
Beoordeeld op 21 mei 2019 via mobiele applicatie

Voor de eerste keer in Zaandam beland en dan hoort een bezoek aan het Tsaar Peterhuisje er eigenlijk wel bij. Het is leuk om te zien; je reist als het ware een beetje terug in de tijd. De tsaar verbleef hier in 1687 acht dagen om de scheepsbouw te bestuderen (hij werkte mee samen met ambachtslieden en vroeg natuurlijk naar het hoe en waarom van allerlei dingen.
Hij was de eerste tsaar die zich openstelde voor de westerse cultuur.
De vriendelijke dame die ons ontving (een Russische vanwege de Russische toeristen die hier veelvuldig komen) vertelde ons wat interessante dingen over het e.e.a. aangaande de Tsaar. Leuk om te zien dat het houten huisje uit 1632 om het te beschermen sinds begin 1800 door een stenen gebouw is omgeven.

Datum van activiteit: mei 2019
Beoordeeld op 5 maart 2019 via mobiele applicatie

Wat een verrassing, we kwamen erop hier naar toe te gaan omdat we de folder in het Zaans museum zagen. Parkeren kan vlakbij in parkeergarage.
De persoonlijke ontvangst is super. en zeker de uitgebreide uitleg over Peter Tsjaar de Grote en zijn week in Zaandam met de historie erbij. Een aanrader !

Datum van activiteit: maart 2019
Beoordeeld op 9 oktober 2018 via mobiele applicatie

heel mooi overzichtelijk en snel te bezoeken museum. geweldig dit mooi bewaarde huis, heel mooi de geschiedenis en verhaal van die grote Peter. goed verhaal, lekker kort!,..

Datum van activiteit: oktober 2018