Vandaag geopend: 10:00 - 17:00

Meer info
vanaf € 250,00
Meer info
Beoordeeld op 31 december 2020

Pas geleden heb ik een schenking mogen doen aan het Volendams Museum.
Hun schilderijenexpert heeft deze uitgebreid bekeken en kent deze prentjes, maar deze afbeelding is het museum nog niet eerder tegen gekomen. Het is een met de hand ingekleurde prent. Deze werden vorige eeuw vaker gemaakt en waren meestal bestemd voor de verkoop. Het is niet gesigneerd, maar het museum vind het mooi van kleur en een mooi tafereeltje. Dat maakt het voor hun een leuke aanwinst in de collectie.
Buiten dat ik als Amsterdammer Volendam heel veel de dijk heb aangedaan.

Rein Mulder art

Datum van activiteit: april 2020
Beoordeeld op 13 oktober 2020

Zijn zo vaak in Volendam geweest en veel gezien maar het museum nog nooit bezocht.
Echt een aanrader.
Zo leer je Volendam echt kennen.

Datum van activiteit: oktober 2020
Beoordeeld op 12 november 2019

Tijdens ons bezoek aan Volendam hebben we ook dit museum bezocht. Een leuke ervaring. Vooral het sigarenbandjes huisje! Zeker doen!

Datum van activiteit: november 2019
Beoordeeld op 3 juli 2019

Ja het is wel de moeite waard als je hier bent om dit te bezoeken leuke wetenswaardigheden over volendam en om geving

Datum van activiteit: april 2019
Beoordeeld op 20 juni 2019

Dit museum laat goed zien hoe vroeger Volendam was. Het was heel overzichtelijk en men liet duidelijk zien wat er in Volendam allemaal gebeurden. Ook de geschiedenis over Volendam werd duidelijk tentoongesteld. Dit museum is zeker een bezoek waard.

Datum van activiteit: september 2018