“Het viel behoorlijk tegen”
Beoordeling van Visrestaurant Gerard van es

Visrestaurant Gerard van es
Reserveren met
Visrestaurant Gerard van es is niet beschikbaar op de door jou verzochte tijd. Kies een andere tijd of zoek naar restaurants die tafels vrij hebben.
De door jou geselecteerde tijd is al verstreken.
Geclassificeerd als nr. 10 van 61 Restaurants in IJmuiden
Keukens: Belgisch, Nederlands
Beschrijving: Wilt u samen met uw gezin, familie, vrienden of collega’s op ontspannen wijze genieten van eerlijke en betaalbare vis? Duurzaam gevangen en passend in het seizoen? Visrestaurant en viswinkel Gerard van Es, al sinds 1960 in de haven van IJmuiden, windt er geen doekjes om. Omdat we weten waar en hoe onze vis gevangen is, draagt onze vis ons eigen duurzaamheidskeurmerk. Dat geldt ook voor ons aanbod van gecertificeerde kweekvis. Loopt het water u al in de mond, alleen al bij de gedachte aan al die heerlijke, verantwoorde vis? Kom eens langs en ervaar de gerenommeerde visbeleving van Gerard van Es. Om te voorkomen dat u achter het net vist, is reserveren aan te raden.
30 mei 2018 beoordeeld

We waren hier, op grond van eerdere, heel goede ervaringen, met een groep van acht familieleden. Volwassenen en kinderen. Tot onze grote spijt viel de kwaliteit van het eten behoorlijk tegen. De bediening was, ondanks de drukte, overigens prima. Alleen de besteld gerechten vielen behoorlijk tegen. De kinderen in ons gezelschap kregen kibbeling. Die was heel slap en niet krokant zoals kibbeling behoort te zijn.

De door mij en anderen van ons gezelschap bestelde scholfilet leek wel een spons. Geen enkele stevigheid. Als of die zo uit de diepvries waren gebakken. De tongfilet van een ander was zo klein en zonder een sausje dat enig zoeken op het bord nodig was om ze te vinden, Alleen de bouillabaisse was goed, Voor de rest: een behoorlijke tegenvaller dus.

Wel moet worden gezegd dat dit een heel kindvriendelijk restaurarnt is.

Datum van bezoek: mei 2018

24 april 2018 beoordeeld

Het eten bij Gerard van Es is altijd een feestje. Echt iets om naar uit te kijken, elke week weer. Het is een leuke traditie, waar nu helaas een eind aan is gekomen, althans bij Visrestaurant Gerard van Es. Goed personeel kan een wereld van verschil maken: wij hadden een favoriet, dat was Pieternel. En Lisa staat ook in een hoog vaandel. Een andere baan voor Pieternel, dat was voor ons even wennen,..maar de visslaatjes van Lisa maken veel goed, heerlijk! Gisteravond kregen we echt een koude douche: zeer onvriendelijk bejegend, ons ( expres) laten wachten, zuur gezicht van de medewerkster. Klanten vindt zij vast niet leuk, haar werk al helemaal niet, wat een domper. Wij komen hier niet meer terug. Jammer, want wij waren al jaren trouwe klanten.
Wij bedanken hierbij natuurlijk wel de koks en andere aardige medewerkers!

Datum van bezoek: april 2018
Gerard v, Manager van Visrestaurant Gerard van es, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 25 april 2018

Beste Ruud, Don en Margreet,
Wat vind ik het spijtig om dit te lezen. Het doet ons ook altijd deugd als jullie langs komen elke maandag. Nu is het zo dat ons viswinkeltje naar de versmarkt is verhuisd en dat zorgt nogal voor wat veranderingen! Zo ook in het personeel. Ik heb met haar gesproken en het is niet haar bedoeling geweest om zo ongastvrij te zijn. Ze belooft dan ook dat dit niet nog eens zal gebeuren. Ik hoop echt oprecht dat wij jullie nog eens terug zien. Maandag ben ik er zelf weer dus ik hoop jullie dan te zien. Misschien tot maandag en anders bedankt voor alle voorgaande bezoekjes,
Fijne dag en lieve groet,
Lisa
Team Gerard van Es.

3 maart 2018 beoordeeld

De vader van Gerard had een viskraam bij het station IJmuiden rond 1960. Het station bestaat niet meer en de viskraam evenmin.. Gerard, Willem's zoon , begon wat later een bescheiden visrestaurantje in een industriewijk van IJmuiden waar je prima maar eenvoudig vis kon eten. De zaak is steeds met de tijd meegegaan en heeft een trouwe klandizie opgebouwd van visliefhebbers die (veel) meer willen dan een gebakken visje. Het menu is onlangs vernieuwd. Voor de vaste klanten was er op maandag en dinsdag een proeverij van 3 gerechten van de nieuwe kaart, tegen een bescheiden prijs. De zaak zat vol tijdens de lunch op de dinsdag dat wij er waren. Gerookte zalm, gebakken mosselen en kabeljauw, alles heerlijk. Een goede start voor de komende 50 jaar!

3 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Het was voor de verjaardag van mijn moeder zij was die dag 90 jaar geworden.Ik kom er wel vaker als ik in IJmuiden ben.Als je jarig bent krijg je een gratis diner.Hoe leuk en lekker was dit.We hebben weer gesmuld samen

2 februari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Leuk ingericht restaurant waarbij het je niet kan ontgaan dat ze hier vis serveren. Veel geverfd hout. De vis is supervers. Voor grote eters is het vangnet een aanrader. Diverse soorten vis op een schaal. De fish and chips is prima. Ondanks de drukte blijft de bediening attent, vriendelijk en snel.

Reizigers die Visrestaurant Gerard van es bekeken, bekeken ook

In Visrestaurant Gerard van es geweest? Deel je ervaringen!