Museum Stoomtram Hoorn-Medemblik
Opslaan
Van tevoren boeken
Waarom op Tripadvisor boeken?
  • Tourhoogtepunten & volledig reisschema
  • Eenvoudig online boeken
  • Gegarandeerd de laagste prijs
Meer informatie

Manieren om Museum Stoomtram Hoorn-Medemblik te ontdekken
Beoordeeld op 25 september 2020

het toppunt van onze vakantie.
Een sfeervolle rit in authentieke wagons van Hoorn naar medemblik en terug.
Alle aankleding is in stijl, inclusief de personen op de stations welke we passeren .

Datum van activiteit: september 2020
Beoordeeld op 25 augustus 2020 via mobiele applicatie

Mooi onderhouden treinen. Die op dit moment één keer per dag rijden. Wel op reservering. Als je de combinatie met de boot naar Enkhuizen gaat nemen ben je tijdje onderweg. De omgeving is mooi!

Beoordeeld op 25 augustus 2020

Eindelijk was het ons gelukt om met de stoomtram mee te gaan. We waren erop tijd om onszelf eerst eens te tracteren op koffie met appeltaart. Dit was al een goed begin op een zonovergoten dag. Vanwege corona was er op het terrein 1-richtingsverkeer ingesteld wat ook wel goed was. Bij de werkplaats was er gelegenheid voor uitleg, helaas mochten we de werkplaats niet betreden (zie je tegenwoordig veel vaker - reden: veiligheid). De rit bracht ons door het West Friese landschap waar men volop bezig was de oogst binnen te halen. Niet geweten dat er zoveel fruit wordt geteeld in deze hoek. Op diverse stationnetjes werd er een korte stop gemaakt terwijl in Twist er een langere stop was welke de gelegenheid gaf om het restauratierijtuig te bezoeken voor koffie en wat lekkers danwel het museumpje of het toilet te bezoeken. In Medemblik is er volop gelegenheid om het stadje in te lopen en eventueel wat te eten of een museum te bezoeken. Op de terugrit hetzelfde reisschema alleen in omgekeerde richting. Het was een geslaagde dag mede door het mooie weer.

Beoordeeld op 14 augustus 2020 via mobiele applicatie

Een rit met de stoomtram Hoorn-Medemblik en vervolgens met de salonboot naar Enkhuizen. Staat garant voor een heerlijke dag weg. Vooral als men in Enkhuizen, bij het Zuiderzeemuseum, van de boot gaat en dit ook nog even bezoekt. Daarbij zijn Medemblik en Enkhuizen zeker de moeite om daar nog extra tijd door te brengen. De rit met de stoomtram brengt je gelijk terug in de tijd. Mede door alle bedrijvigheid, welke nagespeeld wordt door een hele groep vrijwilligers.
Super

Beoordeeld op 9 augustus 2020

Goed museum mooi dat het personeel zo betrokken is. Het leukste in de corona tijd was de terugreis met de (stoom)trein. Museum bezoek