“Vanuit Groningen speciaal naar Konomi en dat was het helemaal waard. ”
Beoordeling van Restaurant Konomi

Restaurant Konomi
Reserveren met
Bespaar tot 20% wanneer je online reserveert *
Restaurant Konomi is niet beschikbaar op de door jou verzochte tijd. Kies een andere tijd of zoek naar restaurants die tafels vrij hebben.
De door jou geselecteerde tijd is al verstreken.
Geclassificeerd als nr. 62 van 391 Restaurants in Haarlem
31 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Heerlijk gegeten en erg leuke bediening. Met name de verse wasabi bij de sashimi was erg lekker en de rainbow role.

30 mei 2018 beoordeeld

Konomi stond al een tijdje op ons lijstje; van buiten ziet de zaak er leuk uit en we lazen positieve verhalen. Kortom: we hadden er zin in!

We wilden graag buiten zitten maar daar waren alle tafeltjes bezet. Geen probleem voor het vriendelijke personeel: er werd meteen een extra tafeltje buiten gezet. Een erg fijne ontvangst dus.

Daarna werd het helaas snel minder. Als aperitief bestelden we een flesje bubble sake. Het smaakte prima maar volgens het etiket was de fles al 5 maanden over de datum... Het voorgerecht was een Sashimi mix op een boot. Dit zag er fantastisch uit en smaakte heerlijk. De gestoofde buikspek als hoofdgerecht was ook een goede keuze maar bij de Kokkels van mijn partner ging het mis: het leek wel alsof je een hap uit een zandbak nam; zo slecht waren de Kokkels schoongemaakt. Het personeel was het daarmee eens maar wist te melden dat de schuld niet bij hen lag maar bij de leverancier. Een vreemde redenatie want volgens mij ben je als restaurant eindverantwoordelijk voor wat je uitserveert...

Uiteraard werden de kokkels teruggenomen en mocht een nieuw gerecht worden uitgezocht. Dit werden twee Uramaki rollen. De eerste liet niet lang op zich wachten maar was volgens de serveerster dan ook eigenlijk voor een andere gast bedoeld. Vriendelijk om ons zo tegemoet te komen maar wel een beetje apart voor de andere gast. De tweede rol liet langer op zich wachten en toen hij na zo'n 20 minuten werd geserveerd bleek het niet de rol die we hadden besteld. Het was een rol “die bijna iedereen lust”. Erg vreemde zaak om zonder overleg iets te serveren wat niet is besteld. Het kwam over of deze rol toevallig al was gemaakt en ze er vanaf moesten. Bovendien zaten er in deze rol ingrediënten waar mijn partner niet van houdt dus het kwam er op neer dat we voor niets 20 minuten hadden gewacht en ik mijn hoofdgerecht maar alvast alleen had gegeten.

Eigenlijk hadden we het toen al gezien. We besloten nog een blik op de dessertkaart te werpen maar zagen van een nagerecht af. Erg jammer volgens de eigenaresse want ze wilde ons een gratis dessert geven. Dat is natuurlijk vriendelijk maar we besloten toch te gaan. Aan de rekening werd vervolgens niets gedaan waardoor we €95,- konden aftikken voor een avond die behoorlijk in de soep was gelopen.

Konomi doet een poging om een Japans restaurant in het wat hogere segment te zijn en zich daarmee te onderscheiden van bijvoorbeeld Sumo. Deels lukt dit maar door de vele missers hebben wij een nare herinnering aan deze avond en aan Konomi overgehouden.

Tia S, Eigenaar van Restaurant Konomi, reageerde op deze beoordelingGereageerd 31 mei 2018

Beste meneer,

Normaliter reageer ik niet op recensies omdat ik van mening ben dat gasten volledig in zijn/haar recht staat om zijn mening te delen ongeacht of deze negatief of positief zijn. Echter geeft u een zodanig vertekend beeld van ons restaurant met onwaarheden waardoor ik oprecht perplex sta van uw recensie.

Laten we voorop stellen dat ik het oprecht vervelend vind dat uw avond niet goed is gegaan bij ons en dat spijt mij zeer. Echter staan er topics in uw recensie die niet waar zijn en dat dit voor ons als klein restaurant een groot impact heeft voor (toekomstige) gasten. Ik zal niet op alles ingaan omdat ik van mening ben dat dit niet het platform hiervoor is, maar persoonlijk, via de telefoon 023 205 2900 of via de mail info@restaurantkonomi.nl.

Om u en andere gasten toch een beeld te geven dat uw recensie onterecht is kan ik 1 voorbeeld geven van uw recensie.
Het etiket op de sparkling sake staat 2018/01 en daarboven japanse tekens, hierin staat dat het toen ‘gebottled’ is en dus niet over datum.
We betreuren het dat u het niet aan ons heeft gevraagd of het over datum is maar dat u hier gelijk van uit gaat en dit zodanig te verspreiden.
Dit vind ik zelf oneerlijk en onterecht helemaal omdat wij als restaurateurs ontzettend bouwen op recensies en u hierdoor een compleet vertekend beeld schetst van mijn restaurant.

Nogmaals mijn excusus dat uw avond niet naar uw zin was en zoals ik aangaf zou ik graag met u in contact komen want zoals u zelf die avond tegen mij zei vindt u het een leuk restaurant en zou u graag terug willen komen nadat ik notabene uw vrouw een knuffel heb gegeven aan het einde van de avond.

Met culinaire groet,
Tia

9 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

De titel zegt veel; als Belgen, die culinair wat gewoon zijn mogen we zeggen, koks gaan zoenen dan hebben ze een heerlijke maaltijd gehad.
Dat was zeer zeker het geval deze avond in restaurant Konomi te Haarlem. Heel joviaal welkom geheten kregen we onze menukeuze snel voorgeschoteld. Een voltreffer! .. de smaken, subtiel maar krachtig strelen de papillen en zowat midden de maaltijd ontsnapte er me een ‘verdorie, bijna op’..
Ook de sake paste perfect bij het gerecht.
Kortom, redenen genoeg om, als we ooit terug keren naar Haarlem, het restaurant nog eens te bezoeken... en de kok te zoenen!
Pascal & Mo
Gent

11 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Fantastisch eten in supergezellig ingericht klein restaurant
Heel gezellig, goede ambiance, persoonlijk, fantastische kaart met veel keuze en vers gemaakt door supervriendelijke eigenaresse!
Echt een aanrader! Zit bijna altijd vol dus wel reserveren van tevoren! Ongeveer plek voor max 20 a 25 man.
Centraal gelegen in klein straatje in centrum haarlem, vlakbij grote markt.

17 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Klein knus Japans restaurantje in smalle steeg, zijstraatje bij Rituals in de Grote Houtstraat (de grote winkelstraat). Al vaak langs gelopen en vaak vol, vandaag met late lunch waren er meerdere tafeltjes vrij!
Als lunch worden er alleen poke bowls geserveerd. Keuze uit 4/5 variaties of je stelt je eigen bowl samen. Prima prijs, prima portie, vriendelijke bediening en smakelijk gegeten! Ben benieuwd naar de dinerkaart dus kom vast nog eens terug.

Reizigers die Restaurant Konomi bekeken, bekeken ook

Heemstede, Noord-Holland

Zandvoort, Noord-Holland

In Restaurant Konomi geweest? Deel je ervaringen!