“Bereslecht!”
Beoordeling van De Beren Haarlem

De Beren Haarlem
Geclassificeerd als nr. 215 van 391 Restaurants in Haarlem
30 mei 2018 beoordeeld

Verschrikkelijk, ze zouden bereslecht moeten heten. 1e poging was rond lunch tijd. 15 min gewacht voordat überhaupt onze drankjes werden opgenomen, daarna duurde het nog eens 10 min voordat onze bestelling werd opgenomen en laat staan hoe lang het duurde voordat het eten er was. De oorzaak was vrij duidelijk, 1 man personeel die de drankjes opnam, moest maken en wegbrengen. Vooral de koffie (cappuccino, latte macchiato etc) maken nam veel tijd in beslag. Ik had het met hem te doen maar helaas waren de gasten hier de dupe van. Afijn, ik gaf het nog een 2e kans voor de lunch en besloot later met vrienden nog eens te proberen. Wederom hetzelfde verhaal,, echt jammer. We hadden besloten om lunch niet meer meer Beren te doen. Vandaag was het warm weer in Nederland en ik had dus geen zin om te koken. Ik dacht he, avondeten heb ik nog niet gedaan bij Beren dus laat ik het een kans geven. Mijn vriendin nam de pittige kip en ik de onbeperkte kip sate. De pittige kip was om te janken, om een goede beschrijving te geven hoe het gerecht eruit zag moet je je het volgende inbeelden. 3 stukjes kip ter grote van je duim, drijvend in verwarmde chilisaus en ontdooide groente. Niet echt smakelijk en al helemaal niet vullend, terwijl we toch berehonger hadden. Vandaar ook mijn keuze voor de onbeperkte sate. Ik vroeg om nog een portie (van slechts 2 kleine kipstokjes) nadat ik mijn eerste portie op had en ik kreeg maar lieft 1 kip spiesje op een bord geserveerd. Ik dacht dat het een grapje was maar de vrouwelijk ober vertelde mij dat ze zo verspilling wouden voorkomen en daarom 1 spies per keer serveerde. Als ik dus nog 10 spiesen had willen hebben had ik nog 10 x moeten vragen of ik er nog 1 mocht. Beetje vaag, maar goed aangezien er meer saus dan vlees aan zat heb ik na de 2e ronde af laten weten. Aangekomen bij de kassa werd vriendelijk gevraagd of het gesmaakt had en daarop heb ik eerlijk geantwoord dat dat niet het geval was. ''Heel vervelend om te horen'' was de reactie. Met als compensatie van maar liefst ''1 EURO'' boden ze hun welgemeende excuses aan want meer konden ze echt niet doen. Kortom, bereslecht en het erge was, we hadden daarna nog steeds berehonger. Ik raad Beren dan ook zeker niet aan.

29 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Van al mijn beoordelingen gaat het meestal om 4 sterren van de 5.
Heel soms om een uitzonderlijke 5.
Heel soms om maar 3.
De Haarlemse Beren komt niet verder dan 2.
Niet om af te kraken, maar uit eerlijkheid.
Jong personeel die geen idee hebben wat ze verkopen.
Asperge menu met kerriesaus ?
Een salade gevraagd zonder dressing komt ondergespoten met mayonaise.
Drankjes komen niet.
5 mensen krijgen hun voorgerecht en de 6e niet en niemand die zich afvraagt of dat goed gaat.
Waardeloos eten. Slechte te jeugdige onervaren bediening.
Diep triest.

27 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Met z’n vijven heerlijk gegeten. Saté, spareribs, zalm, alles was prima en een onwijs leuke service!

15 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Natuurlijk de zalm op de huid besteld. Salade erbij en ambachtelijke frietjes. Lekkere saus erbij. Ook een aantal stukken groente erbij. Die iets langer gekookt hadden moeten zijn.

17 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Voorgaand aan een bioscoopbezoek hier een hapje eten. Wel reserveren want het zit vol. Een varkenshaas en pittige kipfilet was de keuze. Het zijn geen grote porties maar wel smakelijk. Mijn ega vond de varkenshaas een beetje aan de droge kant maar de champignone saus maakte veel goed. Heerlijke Bourgondische friet erbij en een beetje groenten. Vriendelijke bediening maar licht chaotisch verliep het wel allemaal. Prima restaurant.

Reizigers die De Beren Haarlem bekeken, bekeken ook

Haarlem, Noord-Holland

Haarlem, Noord-Holland

In De Beren Haarlem geweest? Deel je ervaringen!