Vandaag geopend: 10:00 - 17:00

Manieren om Zuiderzeemuseum te ontdekken
vanaf US$ 32,65
Meer info
Beoordeeld op 19 september 2022 via mobiele applicatie

Wij komen regelmatig in het Zuiderzeemuseum en ontdekken steeds weer nieuwe dingen.
Praat eens met een werknemer bij de oude ambachten en ze vertellen je vol vuur over hun werk.
Hou je van gerookte vis, loop dan even langs de visrokerij en eet een stukje gerookte zalm of een gerookte haring, vaak nog warm uit de rookoven, heerlijk!
Loop de oude huisjes binnen, waar vrijwilligers zo genaamd nog leven in vroegere tijden , knoop een gesprek met ze aan en je hoort de mooiste verhalen.
Wij komen zeker weer terug.

Datum van activiteit: september 2022
Beoordeeld op 18 september 2022

mij vrouw en ik hebben genoten van do mooie huisjes mooie en kleine straatjes huisjes waar je binnen kon kijken
het was geweldig ook het binnen museam

Datum van activiteit: september 2022
Beoordeeld op 29 augustus 2022

Echt superleuk als combinatie met een ritje op de stoomtram + boot vanaf Hoorn, maar aangezien je daar aankomt rond 14:30 heb je eigenlijk net te weinig tijd om het hele museum te bekijken, er is gewoon teveel om te zien en doen.
Ook erg veel activiteiten gericht op kinderen, en super informatief over hoe de mensen vroeger woonden en leefden.

Beoordeeld op 21 augustus 2022 via mobiele applicatie

Heel leuk dat je met een korte boottocht naar het museum gaat. Er is in het museum van alles te doen voor groot en klein en er is veel te zien en te lezen voor groot en klein. Wij vonden zowel het binnen museum als het buitenmuseum echt geweldig. Alles ziet er ook heel verzorgd uit en alles is goed geregeld en als het personeel is heel vriendelijk. Je kunt hier echt een leuk dagje uit van maken!

Beoordeeld op 14 augustus 2022

Fanatische museum. Als heb ik kinderen, dan komen we zeker. Ik was met de groepje op de zeilboot, als assistant. Dus heb ik niet de hele museum rondgekeken. Bij aankomst word je met het boot naar het museum gebracht. Handig.