Vandaag geopend: 10:00 - 17:00

Meer info
vanaf US$ 33,58
Meer info
Beoordeeld op 5 december 2021 via mobiele applicatie

Het Buitenmuseum kennen we. Leuk. Maar in het Binnenmuseum waren we nog nooit geweest. Het bezoek was een zeer aangename verrassing. Het Binnenmuseum is ruim gehuisvest in -naar schatting- een zestal 17e eeuwse koopmanswoningen en -pakhuizen. Het grootste van deze mooie panden is het Peperhuis, anno 1625. Dubbele voorgevel, achtergevel het pakhuisdeel. Het Binnenmuseum is prachtig ingericht. Bijvoorbeeld de collectie klederdrachten wordt zo professioneel getoond en toegelicht, dat iedere associatie met oubolligheid afwezig is. Ook prachtige collectie schepen, getoond in een grote 17e eeuwse hal het een adembenemend mooi houten gewelf. Leuke tijdelijke expo over winteractiviteiten rond fe vroegere Zuiderzee. Kortom .. een topmuseum! Wij gaan zeker snel weer terug, met gasten.

Datum van activiteit: december 2021
Beoordeeld op 24 november 2021 via mobiele applicatie

Zoals de titel al zegt een mooi museum die je een goede inkijk geeft in het leven van de mensen rond de Zuiderzee. De tradities , de mooie momenten maar ook de natuur die op de Zuiderzee het kon laten spoken. Een prachtige verzameling helaas is in de november her buitenmuseum gesloten en de winterexpositie is er pas vanaf december. Maar desalniettemin de moeite waard ook in Coronatijd .

Datum van activiteit: november 2021
Beoordeeld op 17 oktober 2021

We kunnen met de boot of dichtbij met de auto komen. Met de auto zijn er weinig parkeer plekken dichtbij museum. Er zijn binnen museum en buiten museum. Er zijn ook kantine bij binnen museum & restaurant bij buiten museum. De huizen vroeger waren niet groot en voor hele gezind, dus wij leven nu met meer ruimte dan vroeger. En dat was niet zo lang geleden, pas 100jaar geleden.
Mooi uitzicht en leuke beleving hadden we in dit museum. Er zijn ook gratis kleine kermis voor kinderen. De mensen daar zijn ook aardig onze vragen te beantwoorden.
Ook leuk voor kinderen. Alleen voor rolstoel zijn de padden niet zo soepel bij buiten museum.

Datum van activiteit: oktober 2021
Beoordeeld op 14 september 2021

Oude tijden herleven bij een bezoek aan dit museum. Veel zaken uit de jaren 50-60 zijn schitterend nagebouwd en maken het tot één groot feest om het te bezoeken.
Uit de middenstand zijn bakker, slager (vleeschhouwer), verfhandel, mandenmaker als ook apotheek vertegenwoordigd. Maar ook het oude postkantoor, lagere school, stoomwasserij, smid (demonstratie met brandend vuur) en visrokerij hebben in het openlucht museum een plaatsje gekregen. Op enkele plaatsen zitten oud-vissers in hun kostuum en geven ook uitleg over de goede-oude tijd die niet altijd even gemakkelijk was. Alles ruim opgezet en prima onderhouden.

Datum van activiteit: september 2021
Beoordeeld op 1 september 2021

Had alleen tijd voor het Buitenmuseum. Als je met de boot aankomt, kun je daar het dorp in. Daar is van alles te zien en te doen. Je waant je echt een eeuw terug in de tijd. Er waren verschillende activiteiten, en het was leuk om te zien dat de kinderen oude spelletjes deden. Verder was de visrokerij actief, waar je een lekker stukje vis kunt halen en opeten. Ook de kaaswinkel was erg in trek en daar ook een heerlijk stukje flink overjarige kaas gehaald. Omdat het niet al te druk was kon je ook met de mensen in de verschillende gebouwen een praatje maken. Al met al een bijzonder leuke en leerzame ervaring

Datum van activiteit: juli 2021