Vandaag geopend: 10:00 - 17:00

Meer info
vanaf US$ 33,42
Meer info
Beoordeeld op 17 oktober 2021

We kunnen met de boot of dichtbij met de auto komen. Met de auto zijn er weinig parkeer plekken dichtbij museum. Er zijn binnen museum en buiten museum. Er zijn ook kantine bij binnen museum & restaurant bij buiten museum. De huizen vroeger waren niet groot en voor hele gezind, dus wij leven nu met meer ruimte dan vroeger. En dat was niet zo lang geleden, pas 100jaar geleden.
Mooi uitzicht en leuke beleving hadden we in dit museum. Er zijn ook gratis kleine kermis voor kinderen. De mensen daar zijn ook aardig onze vragen te beantwoorden.
Ook leuk voor kinderen. Alleen voor rolstoel zijn de padden niet zo soepel bij buiten museum.

Datum van activiteit: oktober 2021
Beoordeeld op 14 september 2021

Oude tijden herleven bij een bezoek aan dit museum. Veel zaken uit de jaren 50-60 zijn schitterend nagebouwd en maken het tot één groot feest om het te bezoeken.
Uit de middenstand zijn bakker, slager (vleeschhouwer), verfhandel, mandenmaker als ook apotheek vertegenwoordigd. Maar ook het oude postkantoor, lagere school, stoomwasserij, smid (demonstratie met brandend vuur) en visrokerij hebben in het openlucht museum een plaatsje gekregen. Op enkele plaatsen zitten oud-vissers in hun kostuum en geven ook uitleg over de goede-oude tijd die niet altijd even gemakkelijk was. Alles ruim opgezet en prima onderhouden.

Datum van activiteit: september 2021
Beoordeeld op 1 september 2021

Had alleen tijd voor het Buitenmuseum. Als je met de boot aankomt, kun je daar het dorp in. Daar is van alles te zien en te doen. Je waant je echt een eeuw terug in de tijd. Er waren verschillende activiteiten, en het was leuk om te zien dat de kinderen oude spelletjes deden. Verder was de visrokerij actief, waar je een lekker stukje vis kunt halen en opeten. Ook de kaaswinkel was erg in trek en daar ook een heerlijk stukje flink overjarige kaas gehaald. Omdat het niet al te druk was kon je ook met de mensen in de verschillende gebouwen een praatje maken. Al met al een bijzonder leuke en leerzame ervaring

Datum van activiteit: juli 2021
Beoordeeld op 28 augustus 2021

Wij hebben in verband met de beschikbare tijd alleen het buiten museum bezocht. Gedurende een leuke wandeling kun je historische indrukken opdoen. Zelfs de visrokerij is in bedrijf en je kunt een gerookt visje kopen.

Datum van activiteit: augustus 2021
Beoordeeld op 22 augustus 2021

Dit zou het dorpje van het liedje met de titel ''ons dorp" van Wim Sonneveld kunnen zijn. Beide, het liedje en dit dorp zijn pachtig!

De tekst van het 1e couplet:

"Thuis heb ik nog een ansichtkaart waarop een kerk een kar met paard, een slagerij J. van der Ven

Een kroeg, een juffrouw op de fiets
Het zegt u hoogstwaarschijnlijk niets, maar het is waar ik geboren ben

Dit dorp
Ik weet nog hoe het was
De boerenkind'ren in de klas
Een kar die ratelt op de keien
Het raadhuis met een pomp ervoor
Een zandweg tussen koren door
Het vee, de boerderijen''

Datum van activiteit: augustus 2021