Vandaag geopend: 10:00 - 17:00

Meer info
vanaf US$ 34,86
Meer info
2 weken geleden beoordeeld

Wij hebben in verband met de beschikbare tijd alleen het buiten museum bezocht. Gedurende een leuke wandeling kun je historische indrukken opdoen. Zelfs de visrokerij is in bedrijf en je kunt een gerookt visje kopen.

3 weken geleden beoordeeld

Dit zou het dorpje van het liedje met de titel ''ons dorp" van Wim Sonneveld kunnen zijn. Beide, het liedje en dit dorp zijn pachtig!

De tekst van het 1e couplet:

"Thuis heb ik nog een ansichtkaart waarop een kerk een kar met paard, een slagerij J. van der Ven

Een kroeg, een juffrouw op de fiets
Het zegt u hoogstwaarschijnlijk niets, maar het is waar ik geboren ben

Dit dorp
Ik weet nog hoe het was
De boerenkind'ren in de klas
Een kar die ratelt op de keien
Het raadhuis met een pomp ervoor
Een zandweg tussen koren door
Het vee, de boerderijen''

4 weken geleden beoordeeld

Wij bezochten het Maritiem Weekend in het Zuiderzeemuseum. Het was als vanouds, veel muziek en sfeer. Corona was even naar de achtergrond verdrongen. Wij hebben volop genoten en hopen dat het festival in 2022 weer in de volle omvang terugkeert. Wij zijn dan weer van de partij.

Beoordeeld op 10 augustus 2021

Er zijn musea die je bezocht moet hebben. In de categorie "open lucht" is dat uiteraard het museum in Arnhem, maar dit museum hoort er zeker bij. In mijn pré-Tripadvisortijd was ik er al eens geweest, maar het beviel me uitstekend om mijn herinneringen aan te scherpen en mijn bevindingen te publiceren. Wat ik vooral waardeer is de medewerking van de vrijwilligers die de oude beroepen gestalte geven.

Beoordeeld op 1 augustus 2021 via mobiele applicatie

Mooi dat cultuur van Nederland zo behouden blijft en dat dit ondersteund wordt door het demonstreren van oude ambachten. Het buitenmuseum is interessanter dan het binnenmuseum. Dit is zeker de moeite waard. Neem voor het bezoeken van beide musea de tijd, je kan er makkelijk 5 uur doorbrengen.