Vandaag geopend: 10:00 - 17:00

Meer info
vanaf US$ 34,35
Meer info
Beoordeeld op 1 augustus 2021 via mobiele applicatie

Mooi dat cultuur van Nederland zo behouden blijft en dat dit ondersteund wordt door het demonstreren van oude ambachten. Het buitenmuseum is interessanter dan het binnenmuseum. Dit is zeker de moeite waard. Neem voor het bezoeken van beide musea de tijd, je kan er makkelijk 5 uur doorbrengen.

Datum van activiteit: augustus 2021
Beoordeeld op 31 juli 2021

Met vriendin een dagje Zuiderzeemuseum gedaan. Het was voor ons allebei de 3de of 4de keer.
Het was weer heel aangenaam, eerst het boottochtje en dan lekker rondwandelen tussen de oude huizen en bedrijfjes.
De demonstraties door en praatjes met de ambachtslieden vonden wij een grote meerwaarde! De kuiper, de smid, de voddenboer, 'Aaltje', de meneer in de bank en de mevrouw die ons trakteerde op een mooi voorleesverhaal, super! Veel waardering en dank voor de vrijwilligers die dit doen! Nog meer ambachtslui zou leuk zijn, een veldwachter of burgemeester met ambtsketting bijvoorbeeld.
(wat ons betreft voegden de installaties van de 15 kunstenaars niet echt iets toe, er is al genoeg te zien en te beleven)

Datum van activiteit: juli 2021
Beoordeeld op 28 juli 2021

Het blijft een leuke ervaring, ik denk dat dit de 5de x alweer was maar heerlijk om er rond te lopen en rond te struinen. een dorpje in een dorp. leuk om de oude ambachten te zien en de oude huisjes.
Helaas door corona wel wat zaken beperkt open en aangepast maar dat zei zo

Datum van activiteit: juli 2021
Beoordeeld op 9 juni 2021

Echt super leuk! Stond al langer op ons verlanglijstje. We waren hier op een maandag en het was lekker rustig. Mooi opgezet en interessant. Leuk voor jong en oud. Het binnenmuseum vonden wij ook leuk. Kinderen kunnen een soort speurtocht/opdrachten doen (dat is binnen en buiten), vonden ze ook leuk alleen waren de opdrachtpunten niet altijd heel duidelijk / makkelijk te vinden. 11 uur met de boot vanaf de ingang vertrokken, boot van iets na 16:00 uur terug, dus trek zeker wat uurtje uit voor je bezoek.

Datum van activiteit: juni 2021
Beoordeeld op 4 november 2020

Een prachtige locatie met bijzonder leuke en aantrekkelijke plekjes om te bekijken. Iedere keer als ik er kom, dan zie ik weer nieuwe dingen en hebben ze het weer leuk aangekleed. Ik ben zo verliefd op het zuiderzeemuseum dat wij er getrouwd zijn Oktober J.L.

Datum van activiteit: oktober 2020