Vandaag geopend: 10:00 - 17:00

Manieren om Zuiderzeemuseum te ontdekken
vanaf US$ 146,61
Meer info
Beoordeeld op 17 oktober 2020

Prachtig overzicht van de streek door de tijd heen. Ik had geen idee van de verschillende culturen ronde de zuiderzee. Heel informatief. Fijn dat we met de boot terug konden naar het station.

Datum van activiteit: augustus 2020
Beoordeeld op 15 oktober 2020

Door autopech waren we aan de late kant Met museumkaart gratis dus toch gegaan. Het binnenmuseum hebben we niet gered en er was te weinig tijd om alles buiten te zien. Maar wat we in 2,5 uur tijd hebben gezien was fantastisch. Indrukwekkend hoe goed onderhouden alles erbij staat. Met zorg voor elk detail. Zelfs de klokken in de huizen tikken en lopen op tijd.De moestuinen zien er prachtig uit. Wàt een hoeveelheid werk zit er in. Alles is authentiek, je kunt echt een tijdreis maken, heel leuk. Het was koud en er is natuurlijk corona waardoor het vrij rustig was, dat hielp wel mee om erin op te gaan . We zaten bv met z'n tweeën in de oude (prachtige) bioscoop. Aanrader dus. Ik wil er weer naartoe. Oh ja Alle medewerkers zijn erg aardig, ook belangrijk.

Datum van activiteit: oktober 2020
Beoordeeld op 4 oktober 2020

Ondanks een druilerige dag en in Coronatijd een heel leuk uitje! Met de VIP kaart van de Bankgiroloterij gratis toegang zagen we toen we online gingen reserveren. Dat scheelt toch 34€ voor 2 volwassenen. Tip: Je kunt op slechts 5 min lopen van het buitenmuseum parkeren bij de Jachthaven Compagnieshaven.
Je checkt in en betaalt met je pinpas, eerste uur gratis en max 7,50 per dag.
Loop via het haventerrein naar het poortje in de stadswal, dan rechtsaf naar de ingang naar het museum.
Het buitenmuseum zelf: fraai opgezet, leuk om overal binnen te kunnen kijken. Keurig sanitair tijdens de route door het museum. Gaan zeker een keer terug !

Datum van activiteit: oktober 2020
Beoordeeld op 26 september 2020

Wat een geweldig leuk museum! Zowel voor jong als oud! Wij hadden aan 1 dag niet eens genoeg, maar wat hebben we genoten. Onze zoon van 3 vond het ook helemaal geweldig. De boottocht erheen was al een feest en daarna kijken in de huisjes, verkleden als boerenjongetje en oud hollandse spellen doen, het water op met een roeiboot, snoep van vroeger kopen bij het snoepwinkeltje en wat lekkers bij de bakker. De informatie is interessant en goed te volgen. Kortom een ontzettend leuke ervaring en zeker de moeite waard om te bezoeken!

Datum van activiteit: september 2020
Beoordeeld op 20 september 2020

Prima geregeld in Coronatijd. Door t mooie weer alleen het buiten museum bezocht. Online reserveren en via ANWB lidmaatschap 3,75 euro pp korting. Leuk en leerzaam om paar uurtjes rond te struinen. Aanrader: een krakeling of warme gevulde koek bij de bakker kopen en een halve warme gerookte makreel bij de visrokerij.

Datum van activiteit: september 2020