Vandaag geopend: 10:00 - 17:00

Manieren om Zuiderzeemuseum te ontdekken
vanaf US$ 146,61
Meer info
Beoordeeld op 4 oktober 2020

Ondanks een druilerige dag en in Coronatijd een heel leuk uitje! Met de VIP kaart van de Bankgiroloterij gratis toegang zagen we toen we online gingen reserveren. Dat scheelt toch 34€ voor 2 volwassenen. Tip: Je kunt op slechts 5 min lopen van het buitenmuseum parkeren bij de Jachthaven Compagnieshaven.
Je checkt in en betaalt met je pinpas, eerste uur gratis en max 7,50 per dag.
Loop via het haventerrein naar het poortje in de stadswal, dan rechtsaf naar de ingang naar het museum.
Het buitenmuseum zelf: fraai opgezet, leuk om overal binnen te kunnen kijken. Keurig sanitair tijdens de route door het museum. Gaan zeker een keer terug !

Datum van activiteit: oktober 2020
Beoordeeld op 26 september 2020

Wat een geweldig leuk museum! Zowel voor jong als oud! Wij hadden aan 1 dag niet eens genoeg, maar wat hebben we genoten. Onze zoon van 3 vond het ook helemaal geweldig. De boottocht erheen was al een feest en daarna kijken in de huisjes, verkleden als boerenjongetje en oud hollandse spellen doen, het water op met een roeiboot, snoep van vroeger kopen bij het snoepwinkeltje en wat lekkers bij de bakker. De informatie is interessant en goed te volgen. Kortom een ontzettend leuke ervaring en zeker de moeite waard om te bezoeken!

Beoordeeld op 20 september 2020

Prima geregeld in Coronatijd. Door t mooie weer alleen het buiten museum bezocht. Online reserveren en via ANWB lidmaatschap 3,75 euro pp korting. Leuk en leerzaam om paar uurtjes rond te struinen. Aanrader: een krakeling of warme gevulde koek bij de bakker kopen en een halve warme gerookte makreel bij de visrokerij.

Beoordeeld op 17 september 2020

Bekijk de geschiedenis van dorpjes rond het IJsselmeer. Ambachten zijn er te zien en winkeltjes om kaas, brood en souvenirs te kopen. Je kunt hier gemakkelijk een aantal uren doorbrengen. Het restaurant het Amsterdamse Huis is een prima gelegenheid voor een hapje en een drankje en is niet duur. Verder is de boottocht van Stavoren zeer de moeite waard.

Beoordeeld op 10 september 2020

Cultuur-historisch museum over de (maritieme) geschiedenis van de voormalige Zuiderzee. Het binnenmuseum bestaat al langere tijd; sinds enkele tientallen jaren is er ook een aantrekkelijk buitenmuseum met herbouwde/gereconstrueerde oude dorpen. Het buitenmuseum heeft een directe toegang tot het IJsselmeer.
Prima logistiek waardoor in deze Corona-tijd de vele objecten op veilige wijze zijn te bekijken.

Datum van activiteit: augustus 2020