Vandaag geopend: 10:00 - 17:00

Manieren om Zuiderzeemuseum te ontdekken
vanaf US$ 146,61
Meer info
Beoordeeld op 10 september 2020

Cultuur-historisch museum over de (maritieme) geschiedenis van de voormalige Zuiderzee. Het binnenmuseum bestaat al langere tijd; sinds enkele tientallen jaren is er ook een aantrekkelijk buitenmuseum met herbouwde/gereconstrueerde oude dorpen. Het buitenmuseum heeft een directe toegang tot het IJsselmeer.
Prima logistiek waardoor in deze Corona-tijd de vele objecten op veilige wijze zijn te bekijken.

Datum van activiteit: augustus 2020
Beoordeeld op 7 september 2020

Het gedeelte van het buitenmuseum was voor ons het meest aansprekend, vooral het leuke bootreisje als start. Misschien ook omdat we het binnenmuseum pas aan het eind van de dag hebben bezocht en toen niet zoveel energie meer hadden.
Alles zeer corona-proof! Het was erg rustig tijdens ons bezoek, (de eerste dinsdag in september).
Een volgende keer zouden we starten in het binnenmuseum. We hebben in het museum toch zeker vier en een haf uur rondgewandeld. Met tussendoor wel even geluncht.

Datum van activiteit: september 2020
Beoordeeld op 4 september 2020 via mobiele applicatie

Zowel het binnen als buitenmuren waren de moeite van het bezoeken waard. Het geeft een beeld van het leven rond de Zuiderzee. Veel gebruiken zijn tegenwoordig verdwenen, hierdoor belangrijk erfgoed. Om niet te vergeten.

Datum van activiteit: september 2020
Beoordeeld op 3 september 2020

Het Zuiderzeemuseum is altijd meer dan een bezoek waard. Hier herleeft de historie rond de vroegere Zuiderzee. De weg naar het museum is al leuk. Met de veerpont van het station of de centrale parkeerplaats naar het museum. Je bent meer als een halve dag bezig om alles in het museum op je gemak te bekijken én vergeet je fototoestel niet.

Datum van activiteit: juli 2020
Beoordeeld op 18 augustus 2020 via mobiele applicatie

Erg leuk gezinsuitje, begint met de reis op de boot erna toe. Het museum geeft een leuk beeld van vroeger. Zeker een aanrader als je in de buurt bent.

Datum van activiteit: augustus 2020