“Alles in balans”
Beoordeling van MOS Amsterdam

MOS Amsterdam
Reserveren met
MOS Amsterdam is niet beschikbaar op de door jou verzochte tijd. Kies een andere tijd of zoek naar restaurants die tafels vrij hebben.
De door jou geselecteerde tijd is al verstreken.
Geclassificeerd als nr. 30 van 4.003 Restaurants in Amsterdam
Wijk: Centrum
Beschrijving: MOS Amsterdam heeft een Frans-internationale keuken waar gewerkt wordt met pure en eerlijke ingrediënten en veel seizoensproducten. De ligging, de unieke ruimte en het geweldige uitzicht over het IJ maken dit dé locatie voor ons nieuwe restaurant. Het interieur van het restaurant is verdeeld in intieme ruimtes, ingericht met elementen in de stijl van Parijs en Marrakech en heeft een wereldse uitstraling. Daarnaast biedt MOS Amsterdam een uniek terras met uitzicht over het IJ. De totale beleving is waar het bij MOS Amsterdam om draait. Dit betekent aangename service, fine dining en een feel good sfeer.
21 juli 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Een geslaagde avond uit eten bestaat voor mij uit drie ingrediënten. Verrassende gerechten, goede ambiance en persoonlijke aandacht. Bij MOS is dit alles in balans. Een prachtig uitzicht, een sfeervolle en eigentijdse inrichting, de hartelijke ontvangst, zeer vriendelijke en professionele bediening met oog voor detail. Allemaal draagt het bij aan de ervaring van de gerechten die de chef voorschotelt. Veel vis in verrassende combinaties, een vleugje Spaanse temperament prikkelt je smaakpapillen.
Doordat dot alles nog best toegankelijk is geprijsd is MOS een absolute aanrader voor iedereen die bijzonder wil dineren.
Reserveren wenselijk.

Schrijf een beoordeling
Er zijn nieuwere beoordelingen voor MOS Amsterdam
Bekijk de nieuwste beoordelingen

18 juli 2017 beoordeeld

Geweldig lekker gegeten. We hadden een 4 gangen menu met bijpassende wijnen. Van de ontvangst naar de amuses, van het voor, hoofd en nagerecht tot het uitzicht...alles was top. Zo wil je het. We hadden wat te vieren en wat is dat goed uitgepakt. Egon kookt de sterren van de hemel. De bediening is voorkomend. Ze geven je een prettig thuis gevoel in een erg mooie ambiance. De tafeltjes staan ver genoeg uit elkaar dat je de andere gesprekken niet hoort. En dat is erg prettig. Ik heb graag te doen met degene die tegenover mij zit ipv de tafel naast mij. De mede eigenaar vertelde ons dat ie een beoordeling zoals deze wel aardig vindt,... én als we nog eens terugkomen een grotere waardering. Dat snappen we en t mag ook gezegd worden dat we een mooie avond hebben gehad. De wijnen (bob-arrangement) pasten perfect bij de gerechten. De dame vertelde er keer op keer een kundig en leuk verhaal bij. Ze deden niet moeilijk dat we onze Vivino app steeds in de aanslag hadden om een wijnbeoordeling te noteren. Kraanwater ipv fles water is hier gewoon te krijgen. Voor ons kaasplateau betaalden we een kleine terechte surplus. Nou, ze zien ons zeker terug ;-)

10 juni 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Heerlijk eten op een prachtige locatie met uitzicht over het IJ. Makkelijk parkeren in grote nieuwe parkeergarage direct onder restaurant. Restaurant met diverse levels die met elkaar verbonden zijn. Grote aparte bar. Overal zicht op het water. Heerlijke wijnen met passie geserveerd. Staff erg vriendelijk en maakt chique restaurant toch laagdrempelig, hoewel; niet goedkoop.

7 juni 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat een super restaurant is dit; op een waanzinnige locatie! Het eten is echt briljant om te zien. De smaak is ook superieur! De geadviseerde wijnen (maar ook de wijnkaart) zijn fenomenaal! Kortom een regelrechte aanrader.

15 mei 2017 beoordeeld

Al een tijdje was ik van plan naar MOS te gaan en nu kwam het er voor het eerst van. We waren met vrienden en kregen een van de mooiste tafels: die met vol uitzicht op het IJ. Een ruime ronde tafel en we zaten comfortabel op de banken rondom de tafel. We zouden al om 19.00 uur verzamelen, maar wij waren opgehouden. Toen we tegen acht uur aankwamen konden we meteen aanvallen op de eerste amuses waar we een 'passende wijn' bij vroegen. Ik realiseerde me meteen dat het schrijven van een recensie lastig gaat worden. We gingen voor een zeven gangendiner (zes + kaas), maar woorden schieten te kort. De amuses waren apart, smakelijk, zeer afwisselend en zagen er prachtig uit. De geadviseerde wijn was heerlijk en smaakte verfijnd. En dit was de opmaat tot de rest van het diner. We kregen een keur aan gerechten, die allemaal verschilden, uitgesproken van smaak waren en opvielen door hun kleuren, opmaak, smaken en het prachtige vaatwerk. Elke wijn was raak gekozen, kwam in een prachtig glas en smaakte heerlijk. Nogmaals: woorden schieten te kort bij dit avondlange feest van de mond en smaakpapillen. Ik dacht er gelukkig aan om wat foto's te maken, dus die verschijnen bij deze recensie. Er waren opvallende zaken, zoals langoustine die op een bedje van kataifi lag, die weer in ansjovisboter gebakken was. De smaak was voortreffelijk: knapperig, pittig, zilt, zoetig en de garnering van een enkel bloemblaadje was subtiel. De porties waren bescheiden, maar er werd met enige regelmaat gevraagd of het voldoende was voor ons. Over de hele avond gezien was het zeker voldoende. Hoewel elk hapje zo lekker was dat je steeds best meer wilde, maar er kwam altijd ook weer een volgend gerecht langs. De service was aangenaam: deskundig en trots op alles wat uit de keuken kwam. De tijd tussen de gerechten was ook precies goed. De toelichtingen op de wijn die werd geschonken waren enthousiast, deskundig en grappig. Het leukste was dat af en toe een medewerker van de keukenbrigade een gerecht kwam serveren. We voelden ons verwend en in de watten gelegd. De ambiance is prachtig en we keken onze ogen uit bij de inrichting. Het restaurant lijkt wat weggestoken te zijn in het Paleis van Justitie, maar daar merk je binnen helemaal niets van. Het is een spectaculair restaurant!
Omdat recensies (blijkbaar) niet serieus worden genomen als er geen kritiekpuntje is, heb ik er (gelukkig) een gevonden. Op het (ook weer mooie) damestoilet waren de handdoekjes op. Maar dat was tegen 24.00 uur, dus ik had er alle begrip voor... Naast deze kritiek hadden we verder een perfecte avond!.

Reizigers die MOS Amsterdam bekeken, bekeken ook

Amsterdam, Noord-Holland

In MOS Amsterdam geweest? Deel je ervaringen!