“Fantastisch”
Beoordeling van The French Connection

The French Connection
Reserveren met
The French Connection is niet beschikbaar op de door jou verzochte tijd. Kies een andere tijd of zoek naar restaurants die tafels vrij hebben.
De door jou geselecteerde tijd is al verstreken.
Geclassificeerd als nr. 171 van 4.045 Restaurants in Amsterdam
Wijk: Grachtengordel
Beschrijving: Chef Paul Mercier en chef Jef van den Hout bereiden, in het sfeervolle souterrain van het monumentale pand 'Odeon', een klassiek Frans menu voor u. De menu’s bestaan uit een variatie tussen vlees en visgerechten en komen uit verschillende culinaire regio’s van Frankrijk. Wilt u zich in Frankrijk wanen zonder dat u al te ver moet reizen? Kom dan naar restaurant The French Connection!
4 weken geleden beoordeeld via mobiele applicatie

Mijn vriend en ik hebben hier genoten van een 4-gangen menu. Echt fantastisch eten en top bediening. Wij komen zeker een keer terug.

Schrijf een beoordeling

24 augustus 2017 beoordeeld

Hier onlangs gedineerd met een 'Heerlijk' bon. We kregen een vijfgangenmenu bestaande uit kleine gerechten (waaruit de ganse kaart bestaat). Het restaurant oogt gezellig en is gelegen pal in het centrum van Amsterdam. De stenen muren stralen charme uit, de houten tafeltjes ogen echter spartaans en verwacht je eerder in een bescheiden brasserie dan in een gastronomisch restaurant. De servetten werden bovendien op een zeer 'originele' manier gepresenteerd.

De bediening is attent en vriendelijk, maar laat enkele professionele steekjes vallen. Geen dramatische zaken, maar in een restaurant dat pretendeert de Franse keuken te serveren, wordt toch wel een bepaald verwachtingspartoon geschapen.

De wijnkaart is ruim en boeiend, hoewel sommige wijnen mijns inziens te duur geprijsd waren. Bovendien maakte men een professionele fout door een andere jaargang van wijn te serveren dan diegene die op de wijnkaart vermeld stond. Het valt overigens op dat een huiswijn ontbreekt of dat men er alleszins de klant er niet attent op maakte. Ook jammer.

Dan het eten: dit pretendeert Frans te zijn met een moderne twist. Deels slaagt de kok daar ook in en vele combinaties zijn verrassend lekker te noemen, maar af en toe wordt de bal ook serieus mis geslagen. Bevroren graanmosterd bij subtiele groentenschuimpjes ? Hallo !? En dan nog een bijzonder onsmakelijke combinatie voor een van de desserts: advocado met een papje van selder en dan nog allerlei fruit ? Experimenteren mag gerust van mij, maar er zijn toch grenzen.

Ook een serieus wachthapje had een must geweest en daarmee bedoel ik niet die zwarte olijf die men na meer dan een half uur met veel bombarie is komen presenteren. Deze vertoning was eerlijk gezegd op het lachwekkende af. Of is dat een groot verschil in eetcultuur tussen de Nederlanders en de Vlamingen ?

Brengt me automatisch bij de wachttijd: deze werd artificieel opgetrokken en duurde veel te lang. Over die vijf kleine gerechtjes deed men bijna drie uur, drie kwartier minder in totaal was goed geweest.

Besluit: al bij al hebben we hier goed gegeten en zijn prijs redelijk waard, mits gebruik van de 'Heerlijk' formule. Anders was het mijns inziens te prijzig geweest. Dit was een degelijk adresje zonder echt een wauw-gevoel aan over te hebben gehouden. Ondanks de goede intenties zijn er dus nog heel wat werkpuntjes te vervullen.

23 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

In het souterrain van het voormalige Odeon zit dit smaakvol ingerichte restaurant. De keuze is niet uitgebreid. Mooie smakelijke gerechtjes. Het idee is dat je er 4 besteld. Gemiddeld gerecht is circa 15 euro. Stuk voor stuk goed doordacht en lekker. Er zijn ook verschillende menu's vd chef, van gemiddeld 10 euro per gang.

Wijnkaart is goed maar best aan de prijs. Geen huiswijn maar redelijk wat open wijnen.

19 augustus 2017 beoordeeld

We werden heel goed ontvangen door Tim, de sommelier die ook de bediening voor zijn rekening nam. Leuke babbel en goed verhaal. Wij laten ons graag verrassen, dus Jef, de chef verzorgde een heerlijk 6-gangen menu du chef, waarbij Tim een heerlijk wijnarrangement verzorgde. De sfeer is dusdanig dat je heerlijk privé kunt genieten, maar wij raakten aan de praat met onze buren, wat erg gezellig was.

Leuk dat er ook wijnen van Nederlandse bodem werden geserveerd.

18 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Ik kan er kort over zijn! Het Groupon diner is erg goed en verrassend! Ze zijn erg goed met de sauzen!
Lekkerste, verschillende tomaatjes met een verrassende vinaigrette achtige sauce.
Fles sainte roseline rosé erbij, heerlijk,
Franse verrassende haute cuisine!

Reizigers die The French Connection bekeken, bekeken ook

Amsterdam, Noord-Holland

Amsterdam, Noord-Holland

In The French Connection geweest? Deel je ervaringen!