“Kaart kort maar krachtig!”
Beoordeling van Restaurant RED

Restaurant RED
Geclassificeerd als nr. 97 van 4.134 Restaurants in Amsterdam
Keukens: Frans, Internationaal
Geschikt voor: Speciale gelegenheden, Romantisch
Dineropties: Diner, Na sluitingstijd, Reserveringen
Wijk: Grachtengordel
Beschrijving: Restaurant Red is met haar unieke concept, kreeft en tournedos, dé hotspot in hartje Amsterdam en brengt u een warme ‘Parijse’ ambiance. Gelegen in een prachtig grachtenpand, daar waar de Keizersgracht de nieuwe Spiegelstraat kruist, is het restaurant al vijf jaar een must voor culinaire liefhebbers van kreeft, tournedos, champagne en mooie wijnen. Red is befaamd om haar gastvrije bediening, informele ambiance, vriendelijke prijzen en hoogstaande kwaliteit. Graag verwelkomen wij u in Restaurant Red! Onze keuken is van maandag t/m woensdag van 18:00 tot 23:00 uur geopend, donderdag t/m zaterdag van 18:00 tot 24:00 uur en op zondag van 17:00 tot 23:00 uur en daarmee uitermate geschikt voor de late eters.
7 december 2016 beoordeeld

Wat opvalt is dat je geen uitgebreide keuze hebt op de menukaart maar wat er op staat is dan ook top. Tournedos of kreeft of een combinatie, daar komt het eigenlijk op neer. Geserveerd met smaakvolle friet en een groene salade. Als je dit vantevoren realiseert kun je echt prima eten! Als nagerecht is het kaasplankje met een glas port ook aan te raden... In de winter is een plekje bij de deur niet aan te raden want bij binnenkomst van gasten komt er een flinke vlaag kou naar binnen. Zowel tournedos als kreeft heel lekker dus wie niet kan kiezen, neem surf&turf! Een bezoekje waard.

16 november 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Mooi gelegen op de Keizersgracht is dit Frans aandoenend restaurant een prima plek om als vader met je in Amsterdam wonende dochter te dineren. De kaart is niet erg uitgebreid maar wat erop staat heerlijk. En daar gaat het om. Liefhebber zijnde van kreeft kon ik mijn lol op met een prima Canadese variant met op verzoek truffelmayonaise. Frieten en salade redelijk standaard hoewel het brood vooraf weer bovengemiddeld was. Uitstekende wijnen en vriendelijke dames in de bediening. De ambiance is mooi en zeker niet een rode tondeldoos als de naam doet vermoeden. Aanrader dus.

1 november 2016 beoordeeld

Best aardig gegeten, maar prijs-kwaliteit is niet al te best.
Met andere woorden: te duur voor wat je krijgt.
Mist sfeer en de geur van oud frituurvet in het hele restaurant draagt niet bij aan de beleving.

Clemens1973, Manager van Restaurant RED, reageerde op deze beoordelingGereageerd 5 november 2016

Bedankt voor uw feedback.
Ik vind het vervelend om te lezen dat we niet aan uw verwachtingen hebben kunnen voldoen. De geur van oud frituurvet is iets wat helemaal nooit mag gebeuren en zal dit ook met onze chef bespreken.

28 oktober 2016 beoordeeld

Met 5 vrienden heerlijk gegeten. Een eenvoudig concept, op sfeervolle wijze en met hele vriendelijke service uitgewerkt. De naam van het restaurant is heel toepasselijk gekozen; rood vlees of rode kreeft!

Bedankt voor uw review en compliment.
We ontvangen u graag nog een keer.

met vriendelijke groet,

Clemens Schalkwijk

2 oktober 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Geweldig restaurant. Goede prijs-kwaliteit. Heerlijk eten. Biefstuk is fantastisch - kreeft mag iets meer zijn. Fijne bediening.

Reizigers die Restaurant RED bekeken, bekeken ook

Amsterdam, Noord-Holland
Amsterdam, Noord-Holland

In Restaurant RED geweest? Deel je ervaringen!