“Heerlijk eten, smerige tafels”
Beoordeling van Axum Restaurant

Axum Restaurant
Reserveren met
Axum Restaurant is niet beschikbaar op de door jou verzochte tijd. Kies een andere tijd of zoek naar restaurants die tafels vrij hebben.
De door jou geselecteerde tijd is al verstreken.
Geclassificeerd als nr. 809 van 4.550 Restaurants in Amsterdam
Keukens: Afrikaans, Ethiopisch
Wijk: Stadsdeel Zuid
10 juni 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Het knusse restaurantje serveert heerlijk eten voor een onamsterdamse prijs! Bediening is sympathiek, maar haal ajb een doekje over dat plakkende plastic op de tafels...

24 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Vandaag met 6 vrienden heerlijk bij Axum Restaurant gegeten. We hebben eerder ander Ethiopisch restaurant geprobeerd maar dit is veruit de beste ervaring. Erg gastvrij en typisch Ethiopisch inrichting. Veel keus uit vlees en vegetarisch. Goede locatie, op loopafstand van Rembrandtplein. Redelijk prijs voor een heerlijk gerechten.

5 maart 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

De inrichting van het restaurant is niet geweldig, beetje rommelig zelfs met lampjes die half, haast of helemaal van de wand zijn gevallen. Maar goed, wel typisch Ethiopisch. Maar de bescheiden gastvrijheid en het heerlijke feestmenu maken alles meer dan goed. Buitengewoon heerlijk gegeten. Ethiopisch eten is totaal anders dan anders. Met twee keer het feestmenu kregen we een proeverij van alles zes hoofdgerechten met vlees. Smaakvol van begin tot einde!

9 oktober 2016 beoordeeld

Ik ben lang geleden eens in Ethiopie geweest en herinner me dat Ethiopisch eten een aparte ervaring is: je eet met je handen en de smaken zijn niet te vergelijken met wat je kent uit welk land dan ook. Eindelijk die herinnering weer eens opgehaald bij Ethiopisch restaurant Axum in Amsterdam. En wat een leuke ervaring.

Het restaurant is klein, met ongeveer 9 tafels, dus reserveren, zeker in het weekend, is een goed idee. De inrichting is zeer bescheiden, met wat ingelijste posters en foto's aan de wand en wat onbeholpen beeldhouwwerk, maar dat maakt het allemaal wel heel authentiek -- restaurants in Ethiopie hebben gezelligheid ook niet bepaald als unique selling point.

Wij kozen voor het "feestmenu" a EUR 25 pp., waarbij je uit het (bescheiden) menukaart met vlees, vis en vegetarische schotels 3 willekeurige gerechten mag kiezen. Wij waren met z'n drieën en kozen voor verschillende combinaties, met kip-, lam-, rundvlees-, paddestoelen-, en auberginegerechten en dronken daar prima Ethiopisch bier en redelijke Franse wijn bij. Het duurde even voor een en ander op tafel stond, maar het wachten maakte veel goed. Het smaakte allemaal even prima, met uitzondering van de lam, die als "zacht" was aangeprezen op de menukaart, maar absoluut taai was. Dat was de enige valse noot in het geheel. We kregen er gratis huisgemaakte cottagecheese bij, wat een prima toevoeging is.

Bij het feestmenu hoort ook koffie en thee na, dus namen we Ethiopische koffie, die goed was, en thee, die wat slap was.

De bediening was prima en hulpvaardig, met een vriendelijke jonge Ethiopische vrouw, die gewoon Nederlands spreekt.

Kortom, een aangename ervaring en een vervolgbezoek zit er zeker in, ergens in de toekomst.

30 maart 2016 beoordeeld

Bij Axum kun je heerlijk eten. Van binnen is het erg simpel en niet bepaald gezellig, maar je voelt je welkom en de prijzen zijn voor Amsterdamse begrippen erg gunstig.

Reizigers die Axum Restaurant bekeken, bekeken ook

Amsterdam, Noord-Holland

In Axum Restaurant geweest? Deel je ervaringen!