“krapjes...”
Beoordeling van Restaurant Le Garage

Restaurant Le Garage
Reserveren met
Restaurant Le Garage is niet beschikbaar op de door jou verzochte tijd. Kies een andere tijd of zoek naar restaurants die tafels vrij hebben.
De door jou geselecteerde tijd is al verstreken.
Geclassificeerd als nr. 1.180 van 4.003 Restaurants in Amsterdam
Dineropties: Diner, Na sluitingstijd, Lunch, Reserveringen
Wijk: Museumkwartier
Beschrijving: Restaurant “Le Garage” was, zoals de naam al doet vermoeden, ooit een garage. De parallel wordt duidelijk, als we bedenken dat een restaurant eigenlijk een plaats is waar mensen worden gerepareerd cq. gerestaureerd. “Je komt duf en dor door de dagelijkse sleur binnen, maar gaat fris en opgekrikt weer naar buiten”, dat is het vak van restaurateur. Een mensenvak van kijken, voelen en glimlachen. De mensen moeten bij je willen zijn. Wij van “Le Garage” proberen ons te onderscheiden door juist dát welkom, ondersteund door vakmanschap in de keuken, wijnadvies en sfeer. Op 1 april 1990 werd het ontwerp van vriend en huisarchitect Cees Dam, bekend van onder andere het muziektheater, geopend. En Le Garage vierde afgelopen 1 april haar 25 ste verjaardag. Een restaurant is pas een restaurant als er mensen komen. Er is niets zo erg als een leeg restaurant. Gelukkig is het me zelden of nooit overkomen dat ik naar de deur zat te staren of er nog iemand binnen wilde komen. Misschien omdat ik me altijd op het standpunt heb gesteld dat een restaurant vooral ook de mogelijkheid moet bieden van betaalbaarheid. Kwaliteit kost geld, zonder juiste inkoop van mooie producten geen goede keuken, naast natuurlijk een chef die er mee weet om te gaan. Hij moet ook de creativiteit en het vakmanschap hebben om van weinig iets te maken, iets betaalbaars. Wij voeren al jaren een dagmenu voor € 37,-. Ook omdat de Bib van Michelin dit vereist. Wij zijn dan ook trots dat we de Bib-Gourmand weer mogen voeren. En het aardige van het dagmenu is, dat het zeer regelmatig nieuwe gerechten bevat, die worden getoetst aan de reacties van het gastendom. Dus “Le Garage” een duur restaurant? Net zo duur als je het zelf wil maken. Joop F. Braakhekke, founding father.
29 maart 2017 beoordeeld

Eerste keer Le Garage, krappe tafels, scheelt 5 cm met tafel ernaast. Half uur gewacht voor menukaart, nog eens half uur voordat bestelling opgenomen wordt.
Warme wijn, ober was vergeten de fles te 'schudden'. Eten was prima, lekkere tonijn pizza.

Schrijf een beoordeling
Er zijn nieuwere beoordelingen voor Restaurant Le Garage
Bekijk de nieuwste beoordelingen

8 maart 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Dit restaurant is al jaren een klassieker. Gelegen op de grens van Amsterdam Zuid en de tegenwoordig eveneens hippe buurt 'De Pijp'. Een niet al te grote kaart met klassiekers als oeuf amorette, de onvolprezen flinterdunne pizza Tonijn, steak tartare etc. Veel goede wijnen; niet echt goedkoop, maar wel lekker! Overdag veel plek, naar 's avonds bom en bomvol. Voormalig restaurateur Joop 'Kookgek' Braakhekke is helaas pas overleden, maar sommelier en eigenaar Erwin zet de traditie voort. Leuke tent met veel local celebs, zien en gezien worden, maar eerder gek dan storend....leuk voor een avondje uit!

13 februari 2017 beoordeeld

Altijd leuk om hier te eten... Kan erg druk zijn en lawaaierig. Het eten is er heel goed en er zijn een aantal klassiekers die je niet mag missen. Zo is natuurlijk de pizza tonijn heerlijk, maar ook de franse dessert klassieker isle flotante!

3 januari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Weer een fijne avond bij Le Garage, vooraf de bekende pizza en als hoofdgerecht de poulet altijd goed. Zeer vriendelijk personeel.

14 december 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Ondanks de wat warrige indruk bij binnenkomst heerlijk gegeten.

Hier en daar een BN'er. Veel kijken en bekeken worden. You like it or you don't.

De gastheer kent een van ons goed maar we kregen niet echt het gevoel dat we op onze wenken werden bediend, vaak lege glazen wat dan even snel vluchtig werd bijgevuld,.. beetje jammer!

Reizigers die Restaurant Le Garage bekeken, bekeken ook

Amsterdam, Noord-Holland

In Restaurant Le Garage geweest? Deel je ervaringen!