“Liefde en passie voor de klassieke keuken”
Beoordeling van Restaurant Le Garage

Restaurant Le Garage
Reserveren met
Restaurant Le Garage is niet beschikbaar op de door jou verzochte tijd. Kies een andere tijd of zoek naar restaurants die tafels vrij hebben.
De door jou geselecteerde tijd is al verstreken.
Geclassificeerd als nr. 1.180 van 4.003 Restaurants in Amsterdam
Dineropties: Lunch, Na sluitingstijd, Diner, Reserveringen
Wijk: Museumkwartier
Beschrijving: Restaurant “Le Garage” was, zoals de naam al doet vermoeden, ooit een garage. De parallel wordt duidelijk, als we bedenken dat een restaurant eigenlijk een plaats is waar mensen worden gerepareerd cq. gerestaureerd. “Je komt duf en dor door de dagelijkse sleur binnen, maar gaat fris en opgekrikt weer naar buiten”, dat is het vak van restaurateur. Een mensenvak van kijken, voelen en glimlachen. De mensen moeten bij je willen zijn. Wij van “Le Garage” proberen ons te onderscheiden door juist dát welkom, ondersteund door vakmanschap in de keuken, wijnadvies en sfeer. Op 1 april 1990 werd het ontwerp van vriend en huisarchitect Cees Dam, bekend van onder andere het muziektheater, geopend. En Le Garage vierde afgelopen 1 april haar 25 ste verjaardag. Een restaurant is pas een restaurant als er mensen komen. Er is niets zo erg als een leeg restaurant. Gelukkig is het me zelden of nooit overkomen dat ik naar de deur zat te staren of er nog iemand binnen wilde komen. Misschien omdat ik me altijd op het standpunt heb gesteld dat een restaurant vooral ook de mogelijkheid moet bieden van betaalbaarheid. Kwaliteit kost geld, zonder juiste inkoop van mooie producten geen goede keuken, naast natuurlijk een chef die er mee weet om te gaan. Hij moet ook de creativiteit en het vakmanschap hebben om van weinig iets te maken, iets betaalbaars. Wij voeren al jaren een dagmenu voor € 37,-. Ook omdat de Bib van Michelin dit vereist. Wij zijn dan ook trots dat we de Bib-Gourmand weer mogen voeren. En het aardige van het dagmenu is, dat het zeer regelmatig nieuwe gerechten bevat, die worden getoetst aan de reacties van het gastendom. Dus “Le Garage” een duur restaurant? Net zo duur als je het zelf wil maken. Joop F. Braakhekke, founding father.
16 oktober 2016 beoordeeld

Al meerdere keren heb ik in dit restaurant mogen eten. Een kaart met klassieke gerechten met passie en liefde bereidt. Kundige en aangename bediening. Prachtige wijnen en zeer kundig advies. Steeds weer een feest om hier te mogen eten en genieten.

Schrijf een beoordeling
Er zijn nieuwere beoordelingen voor Restaurant Le Garage
Bekijk de nieuwste beoordelingen

12 oktober 2016 beoordeeld

We aten hier voor de restaurant week. Het voorgerecht was een terrine, die smakelijk was. Vervolgens vlees, erg smakelijk maar niet echt veel. Het toetje was een grote zachte meringue, erg zoet. Met de wijn erbij waren we 60 euro pp kwijt. Daarvoor vond ik het hoofdgerecht wat karig, dan had ik liever wat meer hoofdgerecht gehad. Het was alsof je van het nagerecht vol moest zitten :). De zaak was verder behoorlijk rumoerig, een hoop gekakel van de andere tafels die dichtbij staan, waardoor ik met moeite het gesprek aan mijn eigen tafel kon volgen. Ik hoef hier niet meer terug.

8 oktober 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Vol verwachting, helaas diep teleurgesteld. Aperitief veel te zoete prosecco met kersenlikeur en kers uit blik, voorgerecht terrine van soort smac met hele pepers, hoofdgerecht was ok, maar de vis veel te zout en dessert veel te zoet bleef aan je tanden plakken. Kortom, geen aanrader..

28 september 2016 beoordeeld

Mijn beoordeling uit 2011 staat nog steeds, een diner hier is een avond uit, goede gerechten, mooie wijnen, en vaak aangename ambiance. Helaas is het hondenbeleid gewijzigd, na vele malen (jaren) "op schoot" meegenoten te hebben (van de sfeer) moet onze (kleine) hond, die veel gewend is, nu onder de tafel blijven. Besluit: we gaan niet meer....

21 september 2016 beoordeeld

Het restaurant is niet echt groot en de tafels zitten vrij dicht op elkaar. Er is een open keuken. De kaart was niet groot en ook niet heel veel keuze helaas. De gerechten die we hadden waren wel erg lekker en de champagne smaakte ook top. Vriendelijke bediening.

Reizigers die Restaurant Le Garage bekeken, bekeken ook

Amsterdam, Noord-Holland

In Restaurant Le Garage geweest? Deel je ervaringen!