“Ik eet altijd hetzelfde en het verveeld nooit”
Beoordeling van Restaurant Le Garage

Restaurant Le Garage
Reserveren met
Restaurant Le Garage is niet beschikbaar op de door jou verzochte tijd. Kies een andere tijd of zoek naar restaurants die tafels vrij hebben.
De door jou geselecteerde tijd is al verstreken.
Geclassificeerd als nr. 1.180 van 4.003 Restaurants in Amsterdam
Dineropties: Diner, Na sluitingstijd, Lunch, Reserveringen
Wijk: Museumkwartier
Beschrijving: Restaurant “Le Garage” was, zoals de naam al doet vermoeden, ooit een garage. De parallel wordt duidelijk, als we bedenken dat een restaurant eigenlijk een plaats is waar mensen worden gerepareerd cq. gerestaureerd. “Je komt duf en dor door de dagelijkse sleur binnen, maar gaat fris en opgekrikt weer naar buiten”, dat is het vak van restaurateur. Een mensenvak van kijken, voelen en glimlachen. De mensen moeten bij je willen zijn. Wij van “Le Garage” proberen ons te onderscheiden door juist dát welkom, ondersteund door vakmanschap in de keuken, wijnadvies en sfeer. Op 1 april 1990 werd het ontwerp van vriend en huisarchitect Cees Dam, bekend van onder andere het muziektheater, geopend. En Le Garage vierde afgelopen 1 april haar 25 ste verjaardag. Een restaurant is pas een restaurant als er mensen komen. Er is niets zo erg als een leeg restaurant. Gelukkig is het me zelden of nooit overkomen dat ik naar de deur zat te staren of er nog iemand binnen wilde komen. Misschien omdat ik me altijd op het standpunt heb gesteld dat een restaurant vooral ook de mogelijkheid moet bieden van betaalbaarheid. Kwaliteit kost geld, zonder juiste inkoop van mooie producten geen goede keuken, naast natuurlijk een chef die er mee weet om te gaan. Hij moet ook de creativiteit en het vakmanschap hebben om van weinig iets te maken, iets betaalbaars. Wij voeren al jaren een dagmenu voor € 37,-. Ook omdat de Bib van Michelin dit vereist. Wij zijn dan ook trots dat we de Bib-Gourmand weer mogen voeren. En het aardige van het dagmenu is, dat het zeer regelmatig nieuwe gerechten bevat, die worden getoetst aan de reacties van het gastendom. Dus “Le Garage” een duur restaurant? Net zo duur als je het zelf wil maken. Joop F. Braakhekke, founding father.
21 juni 2016 beoordeeld

Weer een fijne avond bij Le Garage met vrienden, zoals altijd kies ik als voorgerecht de alom bekende pizza tonijn en als hoofdgerecht de poulet van de rotissoire een zalig gerecht. Kortom weer een geslaagde avond met weer veel bekende.

Schrijf een beoordeling
Er zijn nieuwere beoordelingen voor Restaurant Le Garage
Bekijk de nieuwste beoordelingen

4 juni 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

We waren heel lang niet geweest. Eerste indruk na 10 jaar.... Het ziet er nog het zelfde uit! Geen enkele update aan het interieur gedaan. Maar het eten was prima een beetje over prized maar je bent ook in Amsterdam. Personeel vriendelijk en correct, geen opmerkingen hierover. Ik denk als ze het interieur zouden "pimpen" het weer de grandeur van vroeger terug krijgt.

30 mei 2016 beoordeeld

ondanks een reservering die niet in de boeken stond.!!! mochten we met ons vieren toch aan een tafel plaatsnemen. (met moeite).!
als aperitief een goede wijn genomen, uit de (kleine) kaart voor - en hoofdgerecht gekozen, het diner was smakelijk maar de bediening moet nog een hele hoop leren!!!

5 mei 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

De sfeer is een 10. De gasten zijn enorm gezellig en de bar ook wat natuurlijk een hoop goed maakt. Het menu was vreselijk. Niet culinairs alleen de toetjes waren echt lekker. Voor af slakken en daarna wat worstjes met bonen. Iedere kok kan iets beters maken en anders moet hij zich geen kok noemen. De wijn was oké maar het duurde voordat we het kregen. Het is een leuk restaurant voor staketare en kip met friet. Helemaal niets mis mee maar ik had meer verwacht. Omdat het enorm gezellig was en je babbelt met de hele zaak zal ik er zeker nog een terug komen, maar zeker niet voor het menu!

4 mei 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Gezellige zaak maar alleen als je iets te verteren hebt. Bediening top, eten zeer goed. Ijsje dessert Is van zeer matige kwaliteit door kristallen. Wordt verder niet over gerept, maar wel op de rekening.
Jammer.

Reizigers die Restaurant Le Garage bekeken, bekeken ook

Amsterdam, Noord-Holland

In Restaurant Le Garage geweest? Deel je ervaringen!