“Wow...Wat een smaaksensatie en wat een gastvrij personeel.”
Beoordeling van La Rive

La Rive
Geclassificeerd als nr. 11 van 4.440 Restaurants in Amsterdam
Geschikt voor: Romantisch
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Wijk: De Plantage & Amsterdam-Oost
18 november 2017 beoordeeld

Mijn vrouw en ik hadden een weekendje in Amsterdam geboekt om ons lekker culinair te laten verwennen. We waren eigenlijk van plan om in een van de Michelin sterren restaurants te gaan eten, maar besloten bij La Rive te reserveren. Ze zijn welliswaar hun ster kwijt, maar de recenties waren erg lovend. Bij binnenkomst werden we direct heel gastvrij ontvangen. Aan tafel kwam de "zwarte brigade" kennis maken en vertelde gepassioneerd en zeer kundig over wat ons te wachten stond. De sommelier wist veel over onze wijnen te vertellen en was bovendien ook erg amusant om naar te luisteren.
Het eten overtrof onze verwachtingen. De Aziatische invloeden op de Franse keuken waren erg prettig. De amuses, met name de gepofte tomaat, waren werkelijk een smaakexplosie. La Rive bewijst wat ons betreft dat het een toprestaurant is. Het samenspel van gastvrijheid en heerlijke gerechten maakt het ons nieuwe favoriete restaurant. Hoewel we normaliter niet zo snel een recentie schrijven, maken we voor La Rive graag een uitzondering. La Rive verdient haar ster terug!

Anita B, General Manager van La Rive, reageerde op deze beoordelingGereageerd 21 november 2017

Geachte Thomas,

Hartelijk dank voor het delen van deze fijne ervaring. Wat heerlijk om te lezen dat u zo genoten heeft van Aziatische invloeden in onze gerechten, heuze smaakexplosies en de gastvrijheid van ons team. Namens het gehele team willen wij u dan ook bedanken voor de prachtige complimenten en lovende woorden. Zo te lezen zien we u nog eens terug in restaurant La Rive. Wij kijken ernaar uit!

Anita Bos, General Manager
Ronald Opten, Restaurant Manager

12 november 2017 beoordeeld

Mijn dochter had iets speciaals te vieren dus daarom viel de keuze van het gezin uiteindelijk op La Rive omdat het Amstel Hotel voor ons toch iets traditioneels en magisch heeft en omdat we zeker weten dat dit restaurant over 10, 25 of 50 jaar nog bestaat. Het menu was allerminst traditioneel. Prachtige presentatie van de verschillende gerechten en gelukkig niet gekunsteld. De smaak combinaties waren prachtig, verrukkelijk, soms gedurfd en in altijd in balans. Het wijn arrangement complementeerde het geheel. De gastheren waren zeer enthousiast in hun toelichting over de gerechten en wijnen en deden verder alles om het ons naar de zin te maken. Na afloop was onze conclusie dan ook dat het een fantastisch ervaring was geweest en zeker voor voor herhaling vatbaar.

Anita B, General Manager van La Rive, reageerde op deze beoordelingGereageerd 15 november 2017

Geachte gast,

Hartelijk dank voor het delen van uw fantastische ervaring. Wat fijn om te lezen dat u zo genoten heeft van prachtige gerechten in combinatie met heerlijke wijnen en enthousiaste service van ons team. Bedankt voor de mooie complimenten, wij kijken ernaar uit u opnieuw te mogen verwelkomen in de nabije toekomst. Tot ziens in restaurant La Rive!

Anita Bos, General Manager & Ronald Opten, Restaurant Manager

10 november 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Heerlijke amuses de gerechten stuk voor stuk schilderijen en wat een smaken top
Echt een feestje erg kundige bediening

Geachte gast,

Hartelijk dank voor het delen van uw ervaring met ons. Wij zijn blij te lezen dat u zo genoten heeft van heerlijke amuses en smaakvolle gerechten in combinatie met de professionele service van ons team. Tot ziens in restaurant La Rive!

Warme groet,

Anita Bos, General Manager & Ronald Opten, Restaurant Manager

25 oktober 2017 beoordeeld

Op mijn verjaardag ben ik meegenomen hier naartoe

De amuses waren heerlijk en verrassend. De opmaak was erg mooi en de ingrediënten werden vaak op een verrassende manier gepresenteerd, waardoor ze soms bijna onherkenbaar waren. In de gerechten zaten veel verschillende structuren en smaken waardoor elke hap weer een nieuwe beleving is.

De kennis van de gastheer was erg groot! Hij wist veel te vertellen over de ingrediënten die er in de gerechten zaten, maar ook over andere zeldzame ingrediënten.

Het leuke vind ik vaak aan een goed restaurant dat er veel verschillende amuses naast de gerechten geserveerd worden, waardoor je veel verschillende smaken proeft.

Wijnen waren mooi en een goede aanvulling op de gerechten.

Twee weken eerder had ik bij een tweesterren restaurant gegeten, maar ik vond het serviceniveau bij La Rive een stuk hoger!

Anita B, General Manager van La Rive, reageerde op deze beoordelingGereageerd 26 oktober 2017

Beste Sarah,

Hartelijk dank voor het delen van uw fijne ervaring. Nog van harte gefeliciteerd met uw verjaardag! Wat is er beter dan een verjaardagsdiner bij restaurant La Rive. Wat heerlijk dat u zo genoten heeft van verrassende gerechten, mooie wijnen en de kennis van onze gastheer. Bedankt voor de mooie woorden en wij kijken ernaar uit u opnieuw te mogen verwelkomen in de nabije toekomst.

Anita Bos, General Manager
Ronald Opten, Restaurant Manager

12 september 2017 beoordeeld

Dat dit restaurant momenteel geen Michelin ster heeft is mij en mijn gezelschap echt een raadsel. Wat hebben wij genoten van de fantastische gerechten en de fraaie locatie welk is gelegen aan de Amstel. Het 7 gangen diner, gepresenteerd als kunstwerkjes heeft zich zeer laten smaken. Dineren bij La Rive is zeker niet goedkoop maar het is ons elke Euro meer dan waard geweest. Een bezoek aan La Rive is voor ons zeer zeker niet eenmalig geweest.

Anita B, General Manager van La Rive, reageerde op deze beoordelingGereageerd 15 september 2017

Geachte gast,

Hartelijk dank voor het delen van uw ervaring met restaurant La Rive. Wij zijn meer dan blij te lezen dat u heeft genoten van fantastische gerechten en onze unieke locatie aan de Amstel rivier. Wij willen u danken voor de complimenten voor de presentatie van de gerechten. Wij kijken ernaar uit u in de nabije toekomst opnieuw te mogen verwelkomen in restaurant La Rive.

Anita Bos & Ronald Opten
General Manager & Restaurant Manager

Reizigers die La Rive bekeken, bekeken ook

Amsterdam, Noord-Holland

In La Rive geweest? Deel je ervaringen!