“Heerlijk vis eten op zijn Japans”
Beoordeling van Kaiko

Kaiko
Geclassificeerd als nr. 1.697 van 4.182 Restaurants in Amsterdam
Keukens: Japans
21 oktober 2017 beoordeeld

Tegenwoordig liggen de sushi bij wijze van spreken op straat en zijn ze gekaapt door thuisbezorgers en "all you can eat " formules. Niet zo mijn ding dus, tot mijn dochter mij uitnodigde om mee te gaan naar een goed adresje om me te genezen van dit anti sushi virus. En zo belandde ik in Kaiko. Onmiskenbaar Japans ingericht maar zeker niet fancy en meer zoal ik een dergelijk restaurant verwacht in een doorsnee wijk van een doorsnee Japanse stad.. Geeft ook niet want inrichting staat hier niet centraal. Het draait hier letterlijk om de verse vis en de man die ze vaardig en zeer kundig snijdt tot de gerechten die je besteld. We eten miso soep en een keur van sashimi en sushi. De vis is van topkwaliteit. Tonijn, dorade en zalm smelten op je tong. De smaken zijn puur, soms licht aangezet door een saus of met sesamzaad. Begeleiding bestaat uit wat wasabi en soyasaus. Je kan kiezen uit menu's maar ook a la carte je keuze maken uit een ruim assortiment vis. Ben ik genezen? Volmondig ja. Kaiko is puur en genieten. De bediening spreekt vrijwel geen Nederlands maar dat is meer charmant dan dat het een probleem is. Laat je niet weerhouden en ga er heen!!

14 februari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Beste sushi ooit. Je voelt je ook echt gast en leuk dat het Japanners zijn die niet heel goed Nederlands kunnen :)

1 december 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Weer heerlijk gegeten. Alles is vers. Mooie ingrediënten. Duidelijk geen "Chinese" sushi. Het eten wordt met zorg klaargemaakt en gepresenteerd. De smaak is voortreffelijk. De kwaliteit is altijd constant. Fijne echtelieden die passie hebben voor voedsel en dit is dan ook te proeven. Iets prijziger maar dubbel en dwars waard.

3 november 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Klein restaurant midden in de woonwijk van de Rivierenbuurt. Beetje veel licht, wat wel wat gedimd mag worden. Alleraardigste Japanse kok die verse vis snijdt voor de sashimi en sushi, lekkere miso soep, smakelijke cocquilles met shii-takes, gebakken zalm en lekker Japans bier, zowel Asahi als Kirin Ichiban. Niet heel bijzonder, maar wel vers en smaakvol.

14 september 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Hier komen veel Japanners eten. Inmiddels een tijdje niet geweest. Voorheen moest je op tijd een tafel reserveren. Wel altijd lekker gegeten. Goede sake. Sashimi is top.

Reizigers die Kaiko bekeken, bekeken ook

Amsterdam, Noord-Holland

In Kaiko geweest? Deel je ervaringen!