Beoordeeld op 12 september 2016 via mobiele applicatie

Vlakbij het levendige Leidseplein is het hotel gevestigd in een klassiek pand. Daardoor is er niets 'ruim', maar alles goed en netjes. Keurige kamer, nette douche. Geen lift, maar wel koffie en thee op je kamer. En voor weinig geld een super ontbijt met desgewenst vers gebakken eieren en bacon!

Verbleef: september 2016, reisde voor zaken
Beoordeeld op 23 februari 2016

Als je in het centrum van de stad een hotel zoekt, en dat hoeft geen 5* te zijn, ga dan voor Freeland. Perfecte locatie, vlakbij het Leidseplein (en toch geen overlast), comfortabele kamers maar het beste: top-vriendelijke staf, die er alles aan doet om het een gezellig en prettig verblijf te maken. Een beetje als thuiskomen!

Een aanrader :-)

• Verbleef: oktober 2015, reisde met vrienden
Beoordeeld op 3 augustus 2015

Uiterst charmante gastvrouw die je meteen op je gemak stelt en al onmiddellijk een kop koffie aanbiedt bij aankomst.Je hebt best geen bergen bagage bij want alles moet de steile trappen op waarvan de treden smalletjes uitvallen...maar ach...voor een citytrip zeul je toch niet je hele huishouden mee...Mijn éénpersoonskamertje was netjes en alle basiscomfort was aanwezig.Helaas durft het aan de straatzijde wel rumoerig zijn tot een gat in de nacht,maar wellicht had dit ook met de drukte van hét topweekend in Amsterdam te maken (gaypride).Ontbijt is naar wens,en alles wat er moet zijn is er wel.
Op 200m van het Leidseplein is de bereikbaarheid perfect (10 minuutjes met tram 1,2 of 5 vanaf Centraal station).Prijs/kwaliteit is naar Amsterdamse normen best wel ok,hotelaccomodatie is er nu eenmaal aan de prijzige kant maar voor deze prijs kan ik er wel mee leven.De vriendelijkheid/gastvrijheid van de eigenares en haar personeel doen het hem gewoon in hotel Freeland.Mijn dank ook voor het inwilligen van mijn verzoek voor vroegtijdig ontbijt bij uitchecken (half uur voor voorziene tijd) wat geen enkel probleem was.Hotel Freeland staat zeker op mijn lijstje wanneer ik hotels zal vergelijken voor een volgend verblijf!

Kamertip: Mogelijk nachtrumoer aan straatkant.
  • Verbleef: augustus 2015, reisde alleen
Beoordeeld op 2 oktober 2014

simpel, goedkoop, zonder luxe maar wel schoon hotel.
ontbijt simpel, maar goed. kortom, voor die centen een goed hotel.
vriendelijk personeel. lekker overal dichtbij, alles was goed te voet te doen...

• Verbleef: augustus 2014, reisde met een partner
Beoordeeld op 7 mei 2014

Met onze 2 kinderen van 6 en 9 in hotel Freeland gelogeerd, bedje erbij in de 3-persoonskamer, zo konden we met ons allen in 1 kamer slapen, prima geregeld! Kamers zijn schoon, bedden goed en fijn de koffie en thee op de kamer. De locatie in Amsterdam is top, we hebben al onze tripjes gewoon lopend gedaan, Museumplein, Madame Tussaud en Anne Frank huis. Personeel supervriendelijk. Kortom een aanrader!

• Verbleef: mei 2014, reisde met familie