“leuk & leerzaam”

Skip the Line: Body Worlds Amsterdam "The Happiness Project" Admission Ticket
US$ 47,92*
Holland Pass: beste deals in Amsterdam en omgeving
Geclassificeerd als nr. 26 van 531 dingen om te doen in Amsterdam
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 1-2 uur
Beschrijving eigenaar: Gunther von Hagens’ BODY WORLDS: The Happiness Project in hartje Amsterdam vertelt het wonderbaarlijke verhaal van ons eigen lichaam en de invloed van het fenomeen ‘geluk’ op onze gezondheid. Meer dan 200 anatomische preparaten van echte menselijke lichamen tonen de complexiteit, de veerkracht en de kwetsbaarheid van het lichaam. De BODY WORLDS tentoonstellingen over het menselijk lichaam – ook bekend onder de Duitse benaming Körperwelten – zijn wereldwijd al door meer dan 40 miljoen mensen bezocht. Maak ook een fascinerende reis door het menselijk lichaam.
Nuttige informatie: Activiteiten voor oudere kinderen, Toiletten, Rolstoeltoegang, Activiteiten voor jonge kinderen, Trappen / lift, Kluisjes / opslag
15 maart 2017 beoordeeld

Erg leuk museum. Zeker de moeite waard!
Heb er veel geleerd en het is op een leuke manier uitgewerkt.
Wel iets te subtiel op "happiness", terwijl het wel "Happiness Project" heet.

Wat ik ook jammer vond, was dat het meer biologie was en wat minder herkenbare situaties of dagelijkse dingen (zoals bijvoorbeeld de hik of kramp).
Wat meer gericht op geinige handige feitjes en weetjes dus.

Veel algemene informatie over het lichaam en hoe het allemaal werkt. De dingen die je ooit wist en was vergeten. Leuk!

13 maart 2017 beoordeeld

Respect voor de mensen die hun lichaam gedoneerd hebben,
Bewondering voor de mensen die (door gebruik van een bijzondere proces) ons kunnen laten zien hoe het menselijk lichaam eruitziet en dat ook op een respectvolle wijze.
Plan eens een bezoek en zie het zelf met je eigen ogen hoe uniek dit is.

12 maart 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Echt een must-see als je enigszins interesse hebt in het menselijk lichaam. Heel informatief. Op je eigen tempo loop je door de verschillende stadia door. Op het begin leek het wat druk maar maar mate je door de expositie heen loopt verspreiden de bezoekers zich voldoende. Mooi opgezet, letterlijk en figuurlijk ;)

10 maart 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Zelf ben ik donor, gewoon omdat ik van mening ben dat er niks engs aan de dood is. Wij zijn ons hele leven bezig met ons lichaam en uiterlijk dus waarom zou je net je lichaam niks doen als je dood bent. Ik heb de overtuiging dat je als mens niks meer of minder bent dan als een blad aan een boom. Voor mij is dood dood, ik geloof niet in een hiernamaals of in een god.

5 maart 2017 beoordeeld

Deze tentoonstelling is gebaseerd op de beroemde Körperwelten. Ondergebracht in dit pand aan het Damrak van Amsterdam heb je heel veel kans om altijd in de drukte terecht te komen, dus ga zo vroeg mogelijk. Je kunt het menselijk lichaam vanaf het allereerste stadium tot ver in ontwikkeling volgen met alle up's and down's. De plastinaten zijn goed van alle kanten te bekijken. Reken op minimaal 2 uur om een indruk te krijgen.

Reizigers die Body Worlds bekeken, bekeken ook

In Body Worlds geweest? Deel je ervaringen!