“Prachtig marionettentheater, voor volwassen en kinderen toegankelijk.”

Amsterdams Marionetten Theater
Geclassificeerd als nr. 34 van 87 Concerten & shows in Amsterdam
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 2-3 uur
Beschrijving eigenaar: In hartje centrum, vlakbij de Nieuwmarkt, presenteren houten acteurs een unieke vorm van muziektheater: het klassieke marionettentheater. Een team van zes poppenspelers bespeelt de grote, uit lindenhout gesneden marionetten. Poëtisch muziektheater voor volwassenen en kinderen (vanaf 7 jaar).
Nuttige informatie: Rolstoeltoegang
27 november 2015 beoordeeld

Geweldig mooie en grappige voorstelling 'De reis van Dokter Faust' gezien vorige week zondagmiddag. Bijzondere marionetten met prachtige kostuums, virtuoos spel en verrassende special effects.

Aanrader!

Datum van activiteit: november 2015

27 september 2015 beoordeeld

Gisteren hebben we met een groep van 20 mensen genoten van 3 marionetten scenes en een heerlijk Italiaans buffet. Het theater is intiem en prima geschikt voor kleine besloten groepen, de ontvangst heel gastvrij en het spel met de marionetten prachtig. Hier wordt met heel veel liefde gewerkt! We komen graag nog eens terug! Een aanrader!

Datum van activiteit: september 2015
22 juni 2015 beoordeeld

Wij hebben met onze 25 gasten (5 tot 80 jaar) genoten van de sfeervolle zaal, het prachtige marionettenspel, de toelichting door directeur Hendrik Bonneur, de vriendelijke ontvangst en bediening, de heerlijke speciale hapjes, de drankjes en het voortreffelijke Frans Buffet.
Alle gasten waren enthousiast over deze unieke viering.

Datum van activiteit: juni 2015
22 april 2014 beoordeeld

Tweede paasdag waren we bij de voorstelling van die Zauberflöte van Mozart, met in de pauze een heerlijke lunch. De voorstelling was in het Nederlands, maar voor buitenlanders die de opera kennen zeer goed te volgen. Het is een klein wonder om te zien hoe de poppenspelers hun marionetten met veel liefde tot leven brengen. Alles klopt. Het decor is fantasievol en de marionetten zelf zijn kleine kunstwerken. We hebben zeer genoten en hopen binnen niet al te lange tijd opnieuw een voorstelling mee te maken.

Datum van activiteit: april 2014
Bekijk meer beoordelingen
17 januari 2014 beoordeeld

Een aanrader: de voorstellingen in het Amsterdams Marionetten Theater; sprankelend en betoverend - en met heerlijke muziek. De marionetten zijn echte kunstwerken, met hun prachtige kostuums. We zagen 'Het luchtkasteel' van Offenbach en hebben zo genoten, er zat ook veel humor in de voorstelling. En zo'n sfeervol theatertje.. in een vitrine kun je trouwens marionettenonderdelen van dichtbij bekijken, interessant. We waren nu met vier volwassenen, de volgende keer neem ik ook m'n twee jonge nichtjes mee. Genieten voor jong en oud!

Datum van activiteit: december 2013

Reizigers die Amsterdams Marionetten Theater bekeken, bekeken ook

Amsterdam, Noord-Holland
Amsterdam, Noord-Holland

In Amsterdams Marionetten Theater geweest? Deel je ervaringen!