Beoordeeld op 10 september 2018 via mobiele applicatie

Hotel heeft een centrale ligging en tram stopt voor de deur, ideaal. De buitenkant van het hotel is natuurlijk prachtig! De compacte kamer met een mooi hoog plafond en rondom grote ramen is goed. De badkamer kan een update gebruiken. Douchen in bad is jammer. De badkamer wordt één grote, natte kledderboel. Een mengkraan is ook niet ideaal.

Het personeel bij de receptie is zeer vriendelijk en behulpzaam. Het personeel in de ontbijtzaal is geen toonbeeld van gastvrijheid. Met strakke gezichten en niet vriendelijke uitstraling mag je gaan zitten en wordt er een vinger ergens richting het ontbijtbuffet gewezen. Ontbijt is oké, niet bijzonder.

Overall een fijn hotel, prijs/kwaliteit kan beter.

Datum van verblijf: september 2018
Beoordeeld op 2 augustus 2018 via mobiele applicatie

Prachtig eigentijds hotel in voormalig schoolgebouw. De kamers zijn een juweeltje en zeker geen standaard kamers. Ontbijt hadden we buiten de deur. Schuin tegenover het hotel zit er de Bakkerswinkel waar je lekker kunt ontbijten. Biedt ook een perfecte uitvalsbasis om Amsterdam te verkennen.

Datum van verblijf: juni 2018
Beoordeeld op 5 juni 2018

Van de sfeer, de uitstraling, en het oog voor detail dat het college eerder had is weinig meer over. Je ziet dat het hotel tegenwoordig tot de Corendon groep behoort.

Het ontbijt zou tot 11u geserveerd worden, echter was er om 10:15u nog maar weinig te verkrijgen en liet de algehele verzorging te wensen over (koude scrambled egg's, lege bordjes bij de charcuterie, geen kommetjes voor de yoghurt, en de koffie moet je tegenwoordig uit de automaat halen)

Het is geen boetiek hotel meer, de ooit gezellige, herkenbare bar is gerenoveerd maar daarmee de warme stijlvolle uitstraling verloren, dit werd bevestigd door het feit dat er ook nog maar weinig mensen aan de bar zaten, destijds kwamen mensen speciaal naar het college om hier nog even een cocktail te drinken. Echt jammer om te zien dat dit verloren is gegaan..

Datum van verblijf: juni 2018
  • Reistype: Reisde voor zaken
Beoordeeld op 11 februari 2018

Bij een bezoek aan Amsterdam, waar wij veel komen, is dit hotel zeer zeker een voltreffer ! Het is een erg verzorgd en erg mooi boutique hotel ! Een romantische plek voor een koppel, met erg sfeervolle kamers. Het maakt je bezoek aan Amsterdam compleet !

Kamertip: Elke kamer is hier prachtig
Datum van verblijf: februari 2018
Beoordeeld op 3 januari 2018 via mobiele applicatie

We vierden dit jaar oudejaarsavond in Amsterdam. Ik koos het College Hotel omwille van de ligging nabij de musea en omwille van de positieve commentaren in reisgidsen.
Wel,dit hotel is niet geschikt om nieuwjaar te vieren. Restaurant en bar waren gesloten op oudejaarsavond!
Het ontbijt is basic en elke dag hetzelfde, en er was daar duidelijk te weinig (hoewel vriendelijk!) personeel. Van de 3 ochtenden dat we er ontbeten werd ons slechts 1 keer voorgesteld om een eitje te bakken, en dit pas toen we eigenlijk al gedaan hadden met ontbijten.... Idem wat de koffie betreft.
Het gebouw en de kamers zijn comfortabel en stijlvol ingericht, hoewel wat te schaars verlicht naar mijn smaak.
Vriendelijk personeel.
Goede nachtrust.
Tramhalte voor de deur, dus snel in het centrum.

Datum van verblijf: december 2017