“Wandeling 'Oostelijk Havengebied'”

Geclassificeerd als nr. 251 van 483 Tours in Amsterdam
Type: Stadstours, Tours
Attractiegegevens
21 januari 2016 beoordeeld

Deze wandeling was simpelweg prachtig.
Het was koud die dag, en je zit in een haven (of wat er vroeger één was), dus er was ook nog eens veel wind. Je bent echter zo bezig met de wandeling dat je hier niets van merkt, je gaat er helemaal op in.

De vertelstem is zeer aangenaam en de afwisseling met persoonlijke getuigenissen is ook leuk. Het is een leuke mix van feiten, leuke weetjes en humor.

De beschrijving van de route is ook zeer duidelijk, je kan eigenlijk niet fout lopen. Als je een ietwat normaal wandeltempo hebt, klopt het ook perfect. De tekst voor de volgende plek begint nooit voor je er bent.

Ookal heb je een hoofdtelefoon op, je kan nog steeds in interactie gaan met de mensen rondom je. De koptelefoon is halfopen, waardoor je nog steeds omgevingsgeluid hoort. Het is dus ook niet gevaarlijk ofzo.

Ik kan hier echt niets slechts over zeggen, ik was helemaal in de wolken van deze wandeling!

Michael H, General Manager van Soundtrackcity, reageerde op deze beoordelingGereageerd 25 januari 2016

Wat goed om te horen dat jullie zo hebben genoten van de geluidswandeling! En we zijn erg in onze nopjes met zo'n positieve beoordeling. We hopen jullie nog eens te mogen ontvangen bij een van de ander wandelingen.

21 juli 2015 beoordeeld

11 juli hebben we de soundtrackcity wandeling in de Zeeheldenbuurt gedaan.
Erg leuk vooral omdat een aantal wandelaars ook in die buurt zijn opgegroeid. "Het verhaal van Eva" sloot daar mooi op aan, dus het was herinneringen ophalen! Het is aan te raden om dit op een dag te doen dat het bedrijvengebouw "het Veem" open is anders mis je een interessant deel.
Na afloop of tijdens de wandeling zijn er leuke terrasjes en restaurantjes om het e.a te nuttigen. Tot onze verrassing werden we spontaan uitgenodigd door de bewoners van schoolgebouw "het Smallepad" om binnen te komen kijken. Leuk als je daar vroeger op school hebt gezeten. Kortom een geslaagde dag!
Tineke Pronk

Michael H, Eigenaar van Soundtrackcity, reageerde op deze beoordelingGereageerd 11 augustus 2015

Wat fijn om te horen dat het zo'n geslaagde wandeling was en dat iedereen het zo naar de zin had! M. Huijsman

23 september 2014 beoordeeld

Prachtige geluidswandeling door het heden, langs de geschiedenis van De Dageraad. Heb met volle teugen genoten van Steenklank. Dank!

31 maart 2014 beoordeeld via mobiele applicatie

Ook als inwoner van Amsterdam is dit echt heel leuk en interessant om te doen. Toch vind ik niet alle routes even leuk. Sommige routes zijn meer een hoorspel. Ik vind het persoonlijk leuker om allerlei achtergrondinformatie en geschiedenis te horen. Bij de eerste route in zeeburg was dit heel goed maar bij andere routes vond ik dit minder. Al met al zeker proberen!

Bekijk meer beoordelingen
6 maart 2014 beoordeeld

Wat een goed idee om op een vroege zondagmorgen de geluidswandeling stemmengeschuivel te lopen.
Een boeiend verteld verhaal brengt je terug naar het leven van Heijermans, en laat je even met andere ogen naar de pijp kijken: de pijp in het einde van de 19 eeuw. Het verhaal wordt ondersteund met de straatgeluiden uit die tijd, afgewisseld met prachtige muziek. Een aanrader voor iedereen die van geschiedenis, literatuur en wandelen houdt!

Reizigers die Soundtrackcity bekeken, bekeken ook

Amsterdam, Noord-Holland

In Soundtrackcity geweest? Deel je ervaringen!