“Aanrader!”
Beoordeling van Worst Wijncafe

Worst Wijncafe
Geclassificeerd als nr. 667 van 4.612 Restaurants in Amsterdam
Keukens: Frans
Beschrijving: Worst biedt ambachtslieden een podium om hun beste worst voor te zetten. Die ambachtslieden dat zijn charcutiers die soms al generaties lang in het vak zitten. Soms zijn het ook gepassioneerde autodidacten. Maar allemaal zijn ze bezig met het conserveren van vlees door middel van zouten, drogen, roken en garen. Wij nodigen u uit om te komen proeven van de producten van dit oude ambacht, waar slechts een handvol ingrediënten samen met een paar beproefde technieken een verbluffende verscheidenheid aan recepten heeft voortgebracht. De charcutier is volgens ons net zo belangrijk als de wijnmaker, de broodbakker en de bierbrouwer: het zijn de ambachten die aan de basis staan van onze voedselvoorziening. Bij Worst geven we de producten van deze ambachtslieden de juiste context. Wijn, bier, cider en calvados, in een worstige ambiance. Een plek die bovendien ook geschikt is om de charcutiers hun kunsten te laten zien aan het publiek - denk aan workshops, demonstraties en lezingen. We weten waar we mooie spullen kunnen halen, maar natuurlijk beschikken we bij Worst zelf ook over de nodige kennis en zal er van alles uit eigen keuken komen. Soms wordt de worst of ham puur aangeboden, rechtstreeks van het mes naar uw bord, met hooguit wat pickles of mosterd als begeleiding. Maar er worden ook warme en koude gerechtjes bereid, met toepasselijke groentes. Omdat we geloven in balans, in textuur, en in contrast. Omdat we niet geloven in zomaar vlees. Dat is misschien raar aan ons: we geloven in minder, maar ook in beter en langzamer vlees. En daarom durven we uit respect voor het beest, het hele beest op te eten. En dat dat beest een fatsoenlijk leven heeft gehad, vinden we daarbij alleen maar logisch. Zonder wijn geen Worst. We houden bij Worst van wijn. Druivensap… gisten…en hup! Je hebt wijn. Maar met zoveel variabelen, zoveel expressie, zoveel menselijke invloed en daarmee cultuur. Gulzig storten we ons in het ontrafelen van de overstelpende diversiteit. We gaan nog meer proeven, gekke streken ontdekken, gekke druivensoorten, toegewijde mensen… zodat we bij Worst, bij de worst, steeds iets verrassends kunnen schenken. Zonder Marius geen Worst. Marius is en blijft gewoon wat het is, alleen op een nieuwe plek, en begint daarmee aan een nieuwe jeugd. Worst komt voort uit Marius, het is gewoon 1+1=2. Eigenlijk is Worst gewoon een cafeetje naast Marius. Wees welkom bij Worst!
30 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat een leuke zaak. Heerlijke wijnen per glas of fles. Je vertelt wat je lekker vindt en ze komen met een paar flessen zodat je kan proeven.
Een kleine kaart met vlees- maar zeker ook met vis-gerechtjes.
Wij hadden de pulpo en de gebakken kippenlevertjes. Alle twee heerlijk! Daarna nog een venkelworstje en een kaasplankje.
Allemaal top!
Hier komen we terug.

Één opmerking, wij zaten best goed aan een grote tafel (bij binnenkomst direct links) maar de rest van de tafeltjes zijn echt piepklein.

Datum van bezoek: mei 2018

8 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Heerlijke worsten, echt waanzinnig lekker. Maar ook een vegetariër kan hier goed terecht.
Het is wel wat aan de prijzige kant, zeker als je echt trek hebt. De gerechten zijn niet erg groot.
Zeker zeker zeker de moeite waard om hier een keer te eten!

Datum van bezoek: april 2018
4 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Hier met 7 man gegeten, waaronder 1 kind. Goede wijn, maar erg aan de prijs. Weinig keuze in frisdranken helaas. Gerechten zijn lekker en bijzonder. Maar ook wel weer aan de prijs. Superleuke sfeer maar niet echt geschikt om kinderen mee te nemen.

Datum van bezoek: maart 2018
22 januari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Op zondag is er een aangepast menu en is de kaart van doordeweek niet geldig. Erg lekkere Eggs Benedict gegeten en de pancakes van mijn disgenoot waren ook goed. Vriendelijke bediening. Je hebt wel een beetje geduld nodig want er staat maar een persoon in de keuken.
Doordeweeks wil ik graag de Cuban Sandwich aanraden.

Datum van bezoek: januari 2018
30 juni 2017 beoordeeld

Prachtige wijn-spijs combinaties. Prijs-kwaliteit verhouding is goed.
Wijnbar vibe, ongedwongen maar kwalitatief.

Datum van bezoek: mei 2017

Reizigers die Worst Wijncafe bekeken, bekeken ook

Amsterdam, Noord-Holland

In Worst Wijncafe geweest? Deel je ervaringen!