“fort bij spijkerboor”

11 juni 2014 beoordeeld

Moeite waard voor een bezoek. Prima rondwandeling en leerzaam. Begin voor misschien een verder avontuur voor de stelling van Amsterdam

28 augustus 2013 beoordeeld

Afgelopen weekend naar twee forten van de Stelling van Amsterdam geweest. Rond Amsterdam ligt een verdedigingsring van 46 forten en batterijen. De 135 km lange Stelling van Amsterdam werd aangelegd tussen 1874 en 1914 en is UNESCO Werelderfgoed.
Het Fort aan den Ham geeft een aardig beeld van hoe de stelling (niet) is gebruikt. Het fort bij Veldhuis richt zich op alle neergestorte vliegtuigen van WO2. Deze laatste is wat mij betreft meer voor de liefhebber, want ik zag er vooral veel oud ijzer in. De vrijwilligers in beide forten zijn zeer enthousiast en zeker bereid om iets te vertellen.
Belangrijk is wel om je vantevoren te orienteren op openingstijden, want de forten zijn zeer beperkt geopend. September is Stellingmaand. Voor meer info zie stelling-van-amsterdam.nl/stellingmaand

22 april 2015 beoordeeld

14 november 2014 beoordeeld

Bekijk meer beoordelingen
13 oktober 2016 beoordeeld

Reizigers die Defence Line of Amsterdam (Stelling van Amsterdam) bekeken, bekeken ook

Amsterdam, Noord-Holland

In Defence Line of Amsterdam (Stelling van Amsterdam) geweest? Deel je ervaringen!