“Nederland in oorlog en zijn ervaringen hiermee”
Beoordeling van Verzetsmuseum

Holland Pass: beste deals in Amsterdam en omgeving
Geclassificeerd als nr. 49 van 577 dingen om te doen in Amsterdam
Attractiegegevens
7 maart 2017 beoordeeld

Van mei 1940 tot mei 1945 was Nederland bezet door nazi-Duitsland. Een mooie en indrukwekkende overzichtstentoonstelling over hoe Nederlanders reageerden op de toenemende onderdrukking? In een decor van nagebouwde straten en foto's beleef je de sfeer van de oorlogsjaren. Authentieke voorwerpen, foto's en documenten, film- en geluidsfragmenten vertellen de geschiedenis van mensen in oorlogstijd. Voor jongeren is er een onderzoeksopdracht.

22 februari 2017 beoordeeld

Er is heel veel te zien in dit museum en ook veel te leren over de tweede wereldoorlog. Ondanks de ernstige boodschap wordt de informatie zodanig gebracht dat het goed is op te nemen. Het is al met al een kleurrijk geheel. Veel meer op (korte) filmfragmenten dan ik verwacht had. De opzet met een hoofdroute en de "zijkamers" met extra info is heel functioneel. Zeer de moeite waard dit museum. Dat vonden ook mijn kleinkinderen van 12 en 15 jaar.

5 februari 2017 beoordeeld

Als je aan je kinderen wil uitleggen wat oorlog nou eigenlijk is, als je met je ouders terug wil in een voor hun zo een belangrijke tijd, of je wil gewoon meer weten over de oorlog. Ga dan hier naar toe.

15 januari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Een museum voor jong en oud en wat mij betreft verplicht voor iedereen. Je wordt door het museum geleid en het bijzondere zijn de verhalen van gewone mensen. Veel geleerd ondanks dat ik het nodige wel wist.

Bekijk meer beoordelingen
10 januari 2017 beoordeeld

Mooi museum met interessante informatie. Ze hebben een speciale junior afdeling waar kinderen op een leuke manier info krijgen over de oorlog.

Reizigers die Verzetsmuseum bekeken, bekeken ook

Amsterdam, Noord-Holland
Amsterdam, Noord-Holland

In Verzetsmuseum geweest? Deel je ervaringen!