“Uniek uitzicht , unieke plek”
Beoordeling van Eye

Eye
Geclassificeerd als nr. 841 van 5.001 Restaurants in Amsterdam
Keukens: Hedendaags
Dineropties: Ontbijt, Na sluitingstijd, Reserveringen
Wijk: Oud-Noord
5 weken geleden beoordeeld via mobiele applicatie

Met zijn vieren eea bespreken uit verschillende windrichtingen . De of het EYE werd het , per pond van CS een makkie. Een per fiets en ik uit Apeldoorn per auto door tijdgebrek, de autoschaamte komt , de anderen met de trein. Parkeren lukt, maar reken op 15 min vanaf de ring.
Maar dan begint het, het uitzicht zittend in de avondzon op terras. Top goede bediening, goede Americano. Naar binnen om rustig verder te praten.
Goede wortelsoep en goede bavette, verwacht geen culinaire top in een museum / bioscoop. Het is de architectuur , het uitzicht.
Kortom een plek to be.
Ik kom graag terug.

Datum van bezoek: september 2019

2 juli 2019 beoordeeld

Er is een terras voor warme dagen, maar ook binnen kun je zo gaan zitten dat je zicht hebt op de skyline van Amsterdam. De lunch smaakte uitstekend: goed brood met boter, kaas en twee kalfskroketten. De latte macchiato smaakte eveneens uitstekend. De bediening is vlot en het eten staat snel op tafel.

Datum van bezoek: juli 2019
25 juni 2019 beoordeeld

Het uitzicht is prachtig en ook de architectuur. De bediening is vriendelijk, maar dat is niet genoeg. Ooit was de menukaart simpel, maar lekker. Nu is het onnodig complex en alles behalve lekker. De wijnen - Rosé en Pinot Nero - waren zozo en niet goedkoop. Het ergste was het eten. De aubergine (halfgaar) en de gerookte burrata ( wat zonder om lekkere burrata zo te vermorzelen) dreef beide in een soep van olijfolie. Ronduit vies. En de lamsrack was heel erg taai en smakeloos. Ook de rozeval aardappel had geen smaak. De gele biet in bietgazpacho was oké. Een lepel was handig geweest. De risotto was oké. De brood leek op prehistorische opgravingen.

Vergeet de ingewikkelde gerechten en ga terug naar simpel en lekker. Dat samen met jullie goede bediening en prachtige locatie is genoeg. De viezigheid die jullie nu serveren ruïneert alles. Niet doen!

Datum van bezoek: maart 2019
11 juni 2019 beoordeeld

Mooie plek, vriendelijke bediening (niks arrogants wat je op andere plaatsen in Amsterdam wel eens treft). Eten goed, wel basic, maar zeker aanrader

Datum van bezoek: juni 2019
10 mei 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Hier gisteren met een groep collega’s gegeten. Prachtig uitzicht, redelijke wijnkaart, bediening van de dames prima en attent. De floormanager daarentegen is een totale hork. Tot drie maal toe een vriendelijke begroeting van mijn kant totaal negeren, alsof we niet bestonden. Ga dan even niet in de horeca werken ajb. We waren namelijk totaal niet luidruchtig of anderszins aanwezig. Mijn eten was okay, goede haring met bieten vooraf, gegrillde zeebaars was redelijk. Collega’s die bavette hadden klaagden collectief over de kwaliteit en bereiding van het vlees.

Datum van bezoek: mei 2019

Reizigers die Eye bekeken, bekeken ook

Amsterdam, Noord-Holland

In Eye geweest? Deel je ervaringen!