“OK om een keer te ontbijten”
Beoordeling van Toos en Roos

Toos en Roos
Geclassificeerd als nr. 535 van 4.612 Restaurants in Amsterdam
Dineropties: Ontbijt, Bezorgen
Wijk: Grachtengordel
4 november 2017 beoordeeld

Bijzonder gezellig of aantrekkelijk zag het er niet uit, maar we hadden graag ontbijt dus zijn we er maar binnengestapt.

Verwelkoming was in orde: er werd gevraagd of we koffie wilden en dit werd prompt bezorgd. Prima.

We hadden onbijt 2 -croissant en yoghurt met granola/muesli- resp. ontbijt 3 = ontbijt 2 plus ei, pannenkoekje en extra brood.

Yoghurt met granola, noten en vers fruit was lekker. En het was veel.

De croissants waren zeer vers en overheerlijk. Wel hebben we niet van de jam genomen: dit werd in open potten met een mes in op tafel gezet. Vinden we niet hygiënisch. Boter zat in een aparte verpakking.

Brood, pannenkoekje en ei waren lekker. Pannenkoekje had ook wel een Nederlands flensje mogen zijn ipv. het meer angelsaksische model. En het was koud.
Koffie is behoorlijk, al bestaat er nog betere..

De zaak is niet erg aantrekkelijk ingericht. Erg kaal en je hebt niet veel privacy als het er vol zit.
Bediening was min of meer ok. Prijs aan de hoge kant.
OK om een keer te doen, maar niet iets dat ons gecharmeerd heeft. Toch verkiezen we deze Nederlandse kleine zaak boven de internationale ellende die je ook in Amsterdam aantreft. Dus OK, maar wel hier en daar wat dat beter kan.

Datum van bezoek: november 2017

13 september 2017 beoordeeld

Prima terrasje in de zon, dat het schots en scheef staaf, hoort nou eenmaal bij de grachtengordel. Sympathieke bediening en een heerlijk broodje kip, bacon en guacamole. Gratis minisoepje erbij. Wel prijzig, maar zeker waard!

Datum van bezoek: augustus 2017
23 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Hier met 3 mensen op het "terras" gezeten voor de lunch. Allemaal dicht op elkaar gepropt. De placemat op het tafeltje was ronduit smerig ! De lunch was eenvoudig en lekker. De droge witte wijn aan de zure kant. Het vrouwelijke personeels lid was aardig en beleefd. De man die bediende was niet echt aardig. Het "splitten" van de rekening was mocht eigenlijk niet. De toon waarop dit werd gezegd was niet erg klantgericht ! Voor mij,met die gore placemat, een reden niet meer terug te komen.

Datum van bezoek: augustus 2017
3 december 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Zelfgemaakt en geserveerd met een geintje in een lekkere hoeveelheid. Wij kunnen er weer tegen!
Lekker druk, vlot geholpen. Goed om in de veel te druk geworden Negen straatjes nog zo'n authentieke tent te vinden.

Datum van bezoek: december 2016
2 september 2016 beoordeeld

Eenvoudig en wat slordig ontbijtcafé. Wij namen het 'ontbijtmenu' bestaande uit een koffie, een appelsiensapje en één croissant. Er kwam een open pot jam op tafel. Daarna namen we nog een extra koffie. Onvriendelijke bediening. Totaalprijs: 10 Euro per persoon... en een hongergevoel...

Datum van bezoek: september 2016

Reizigers die Toos en Roos bekeken, bekeken ook

Amsterdam, Noord-Holland

In Toos en Roos geweest? Deel je ervaringen!