“Parel in de pijp”

Restaurant Elmar
Keukens: Frans, Internationaal
Dineropties: Buiten zitten, Reserveringen
Wijk: Nieuwe Pijp
Beschrijving: Elmar is vijf dagen in de week geopend. Van dinsdag t/m zaterdag kunt u à la carte lunchen en dineren. Elmar serveert buiten de kaart om elke dag een Menu du Chef. En voor de lunch hebben we ook een wat eenvoudigere lunchkaart.De keuken van Elmar heeft een klassieke franse en mediterrane basis maar kent vele internationale invloeden en word op ambachtelijke, liefdevolle wijze bereid. Alles is huisgemaakt. Van het brood, tot de worsten, patés en sauzen tot aan het dessert en de friandises bij de koffie. Met altijd superverse en vernieuwende producten. Geen poespas maar gewoon lekker.Er staan ook vegetarische gerechten op de menukaart en wilt u een uitgebreid vegetarisch 5 gangen menu dan is dit geen enkel probleem. Met liefde bekijkt Elmar wat uw wensen zijn en gaat dan aan de slag!Ook met dieet wensen en allergieën houden wij graag rekening.Het restaurant is intiem en sfeervol van opzet. U zult zich er direct thuis voelen en heerlijk ontspannen. Zodra er een klein zonnetje schijnt kunt u bij ons ook buiten in de tuin zitten. Het is een windstil plekje met zon, klein maar fijn en heel rustig.
1 oktober 2015 beoordeeld

Min of meer toevallig hier gekomen, maar wat een verassing. het restaurant scorde al hoog bij Iens maar in het echt bleek het allemaal een stuk beter te zijn. Heerlijke gerechten en goed geproportioneerd. We waren voor het jubileum menu gegaan en dat bleek een hele goede keus. De prijs kwaliteit verhouding was extreem (mede door de speciale aanbieding).
Mijn vrouw had een vis gerecht als hoofd gerecht en dat vond zij het beste vis gerecht dat zij ooit had geproefd. Elmar moest hiermee concurreren met een aantal top restaurants in Nederland en Europa.
Ik had zelf een (organische) kip met noodles ook deze was verrukkelijk.
Goede advisering van de wijnen en passende amuses maakte de avond compleet.

Datum van bezoek: september 2015

30 september 2015 beoordeeld

Vanavond vielen we met onze neus in de boter bij Elmar. Een feest 4 gangen menu en toen ik na de eerste twee prachtige schilderachtige borden met kleine hapjes aangaf me een beetje zorgen te maken omdat ik een grote eter ben, kreeg ik bij het hoofdgerecht een extra bakje friet. Dat en vele andere kleine attenties zoals een amuse als starter maar ook een amuse bij het dessert maakte de avond een klein feestje. En mijn vriendin die het "gewone" menu had was ook enorm te spreken over het eten kortom een dikke 9.

Datum van bezoek: september 2015
13 februari 2015 beoordeeld

Vandaag met z'n vieren geluncht bij Elmar. We vonden het een ontdekking en verbaasde ons over het feit dat we de enige gasten in het restaurant waren.
Ze hebben een kleine kaart en dat is eigenlijk wel zo prettig. Onze keus was een salade met vis en vlees. Alles van een uitstekende kwaliteit en met liefde klaargemaakt. De passie en het enthousiasme van de kok spatte a.h.w. van het bord af. We kregen een amuse vooraf en toe heerlijke bonbonnetjes bij de koffie.
Dit restaurant (klein en sfeervol) verdient het om vol te zitten.
Wij komen zeker terug.

Datum van bezoek: februari 2015
8 januari 2015 beoordeeld

Zaterdag 27 December 2014 met z'n vieren genoten van een uitmuntend kerstmenu.
uitstekend bijpassende wijnen, kortom wederom zeer goed gegeten. Wij hebben hier de laatste jaren verschillende keren gereserveerd en de kok (eigenaar) kookt zeer bijzonder. Zelf denk ik, dat deze zaak zeker in aanmerking mag komen voor een Michelin ster.
Ook het personeel is zeer behulpzaam en vriendelijk.

Datum van bezoek: december 2014
15 oktober 2014 beoordeeld

Bediening is zeer goed, maar blijkt in het niet te vallen bij de kwaliteit van het eten: lokaal, biologisch en gebalanceerd. Een genot, mede door de sfeervolle ambiance van het kleine restaurant en het altijd aanwezige bezoek van de chef-kok om te zien of alles in orde is.

Datum van bezoek: mei 2014

Reizigers die Restaurant Elmar bekeken, bekeken ook